Avatar billede jaboy Nybegynder
09. september 2010 - 18:48 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

hjælp til backup med et netgear ready nasdrev

hey alle
jeg har 3 pc'er og et nas-drev
en af de pc'er deler en mappe over netværket
som jeg godt ville ha mit nas drev skal tage en backup af
men jeg ved bare ikke hvad jeg skal indtaste som oplysninger til backuppen

readynassen er en
Model:      ReadyNAS Duo [X-RAID]
Firmware:     RAIDiator 4.1.6 [1.00a043]

og pc'en jeg prøver at hente mappen fra
Vista (64 bit) SP2

hvis der mangler oplysninger så bare sig til
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2010 - 17:23 #1
indtaste som oplysnininger ?

hvilket program beder om hvilke oplysninger ?
Avatar billede jaboy Nybegynder
10. september 2010 - 18:35 #2
det er drævets ejet backup program
jeg skal bare ha at vide hvilken "remote" jeg skal sætte (og pc navn hvis muligt)

billed hvis du har lyst :D
http://pvo.clanservers.com/nas/nas.jpg
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2010 - 18:43 #3
du skal skrive navnet på den computer du vil back up FRA, og den du vil TIL (drev), og give passwords til begge.

hvis du vil backup op fra den computer du normalt bruger, så er det dens navn (ses i egenskaber på denne computer), og det password du bruger til at logge på windows med.
Avatar billede jaboy Nybegynder
10. september 2010 - 19:16 #4
det ved jeg godt (tror jeg) men hvilken "remote" skal jeg vælge ?!
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2010 - 22:31 #5
Du mener TIL ?
ja hvor vil du backe up henne ?

billedet du viser, viser jo source, det er her du skal vælge hvorfra du vil backe up.

men fra NAS så vælg: select this readnynas
fra en anden computer så vælg: windows/archive bit
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2010 - 22:32 #6
og øh, jeg kan jo ikke se hvad du har streget ud, men vil du backe dit D: drev op, så vælg det
Avatar billede jaboy Nybegynder
10. september 2010 - 23:08 #7
har fundet ud af det nu tak
lav et svar så du kan få dine point :D

... nu du er her, hvad er forskellen på timestamp og archive bit

P.S. det der var streget ud var bare mapper på drevet
Avatar billede jaboy Nybegynder
10. september 2010 - 23:09 #8
til alle som kigger den her post igennem billedt (ovenfra) er blevet slettede hvis i vil se det skriv det her
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2010 - 18:20 #9
timestamp er den dato filen sidst er blevet opdateret på.
arkivbitten er bare et flag, hvis filen er backed up så er den sat.
hvis filen ikke er backed up, så er bitten slettet.

det er så man kan lave incremental backup, så den kun kopierer det som er blevet ændret siden sidst, istedet for det hele.
Avatar billede jaboy Nybegynder
12. september 2010 - 14:39 #10
så hvis den skal lave backup af noget der hele tiden bliver retted skal jeg bruge timestamp ?!