Avatar billede Springform Nybegynder
08. september 2010 - 17:45 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Synkroniser gmail med htc legend

Jeg har gået og samlet en masse kontakter på min telefon, med mail nummer osv. nu er det så bare hvordan jeg får dem ind i mine kontaktpersoner i gmail?

Har ydermere linket nogle af mine kontakt personer til deres facebook og flickr profil hvorved jeg har nogle flere oplysninger om folk som jeg ikke har gidet og udfylde i mine gmail men som kunne være rare at have, kan man så ikke opdatere disse også?
Avatar billede nissen2630 Novice
08. september 2010 - 18:07 #1
Læs følgende : http://www.htc.com/dk/howto.aspx?id=1539&type=1&p_id=313

Det er i øvrigt Googlet på "Synkroniser gmail med htc legend"
Avatar billede LNG.DK Novice
08. september 2010 - 19:59 #2
Ovenstående gælder kun de kontakter som er gemt i telefonbogen under "din google konto".

Hvis HTC gad fixe synkronisering på tvært af forskellige konti er nok mange der ville blive glade.

Din telefon har 3 telefonbøger (som du kender det fra gamle mobiler) Den har SIM, Telefon eller Google og ingen af dem kan sync på tvært af dine konti.

Den letteste løsning at af hive fat i den app der ligger pre installeret på din telefon (afhænger af din android version - gælder fra 2.1)

Lav en ny genvej på din telefon til mappen " Facebook Telefonbog" og sørg for at du altid er venner med de kontakter du ønsker i din telefon.
Avatar billede Springform Nybegynder
08. september 2010 - 20:49 #3
Sjovt at de ikke har lavet en lille fix løsning på det. Der dukker sikkert en app op en dag der kan løse det.

Hvis jeg nu har gemt mine kontakter på telefonen kan man så lave dem om til google sådan bare lige?

Den løsning du kommer med er ikke helt optimal i min situation da mange af dem jeg skal have kontakt til er forretnings forbindelser, og derfor ikke nogen jeg er/bliver venner med på facebook
Avatar billede LNG.DK Novice
21. september 2010 - 18:39 #4
sad lige og legede med det og i android 2.1 ser det ud til at "link" funktionen som findes på hver kontakt er blevet bedre. Det er nu muligt at linke personer sammen så de bliver én kontaktperson.

Jeg har ikke lige fundet ud af om man kan/eller hvordan man gemmer dem alle som Google kontaktpersoner.... Det kommer vel i 2.2 :)