Avatar billede LDall Nybegynder
08. september 2010 - 17:33 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hvordan ændrer den midlertide installationsmappe

Når jeg installerer programmer og opdateringer er min PC sat op til at bruge et netværksdrev som midlertidig destination for installationen. Installationerne virker derfor ikke. Hvor kan jeg finde og ændre angivelse af denne standard installationsmappe?

Jeg har windows xp.
08. september 2010 - 18:55 #1
...bruge et netværksdrev som midlertidig destination for installationen... ?

Hvordan kan du se/opleve det ?
Avatar billede LDall Nybegynder
08. september 2010 - 23:25 #2
Jo, når jeg forsøger at installere et program, fx. en java-opdatering, får jeg en melding om at p:drevet ikke er tilgængeligt. Systemet er altså sat op til at bruge dette drev (som er et netværkdrev, der ikke altid er tilgængeligt) som "mellemstation".
09. september 2010 - 06:29 #3
... Hmmm...

Se din TEMP variable

[Start] [Kør] - i boxen skriver du

CMD    [Enter]

i den sorte box skriver du

SET    [Enter]

Se efter variablen
TEMP
eller
TMP
Avatar billede LDall Nybegynder
12. september 2010 - 23:52 #4
Tak for svaret. Jeg har kørt cmd og set-kommandoen, og tmp  og temp variablerne er angivet til at være på c-drevet, den traditionelle sti
C:\dokuments.. \....  \temp. Så det er ikke her, at P:drevet er angivet.
13. september 2010 - 06:21 #5
Hmmm...

Se din PATH variable

[Start] [Kør] - i boxen skriver du

CMD    [Enter]

i den sorte box skriver du

PATH  [Enter]

Se efter variablen
P:\
Avatar billede LDall Nybegynder
22. september 2010 - 21:02 #6
Jeg finder ikke noget P:\ i sti-betegnelsen, det er kun C:\ adresser.
22. september 2010 - 21:19 #7
Nu tror jeg ved 'noget' ...

Er P: det næste 'ledige' drev efter C: (Systemdrevet) ?
FRAregnet evt. CD/DVD drev...

M$ har bestemt sig at ved visse (store) opdateringer som kræver midlertidigt diskplads, skal så vidt muligt bruges et andet drev end systemdrevet. Dette aht. performance (?); derfor vælges - i dit tilfælde - P: til dette stunt. At den (M$) så ikke opdager at P: er låst, så brækker opdateringen sig jo...

http://www.eksperten.dk/spm/891964#reply_7483007

---
22. september 2010 - 21:23 #8
I en CMD box skrives dette ->

net use P: /DELETE

hvormed P: bliver (midlertidigt) helt frakoplet...
Kommer sansynligvis på igen ved næste genstart...

Prøv så igen...
Avatar billede LDall Nybegynder
23. september 2010 - 16:05 #9
Hej

Nej, p-drevet er ikke det næste "ledige" drev efter C, det er i hvert fald ikke noget jeg kan se. Sætter jeg en USB-stick i kommer den i E: eller F:-drev.

Men jeg vil prøve dit forslag vedr. net use P:/delete, så skriver jeg tilbage.
Avatar billede LDall Nybegynder
24. september 2010 - 22:36 #10
net use P:/delete virker ikke, jeg får en fejlmelding, at net-drevet ikke eksisterer
24. september 2010 - 22:46 #11
(Så er jeg 'lost' ...)
24. september 2010 - 22:47 #12
HAR du andet et 'frit' netværkssted/sti (som IKKE allerede er 'mappet' til et drev hos dig) ?
Avatar billede LDall Nybegynder
27. september 2010 - 09:04 #13
Tak for indsatsen, det bliver for kompliceret, så jeg lukker tråden her, det ser ud til at problemet mere eller mindre har løst sig selv, i hvert fald er java-opdateringen nu indlæst.

Tildeler karise_larry points.
Avatar billede LDall Nybegynder
27. september 2010 - 09:07 #14
Karise_larry, vil du skrive et "svar", så jeg kan tildele dig de udestående points.
27. september 2010 - 09:42 #15
Ping...