Avatar billede domaz Nybegynder
24. juli 2001 - 14:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Photoshop??

Hej Eksperter.
Hvis jeg laver et nyt dokument og lavet et nyt layer, for at lave noget på det, så når jeg laver noget kalder den layer : Shape1?
Hvorfor gør den det, og er det noget man kan fjerne, for det er pisse irriterende!!!!
Avatar billede prodic Mester
24. juli 2001 - 14:30 #1
Du bruger PS6.0, hvor der er indbygget vektor grafik for forskellige figurer. Disse bliver oprettet i et seperat layer, der hedder Shape.

Du kan altid lave dine figurer som i de gode gamle dage...
Avatar billede domaz Nybegynder
24. juli 2001 - 15:59 #2
Hmm...kan du uddybe lidt??
Jeg synes ikke man kan lave det samme med det på, det er lidt som om at den spærer et eller andet...
Kan godt være det er mig, men synes jeg...
Avatar billede prodic Mester
24. juli 2001 - 16:11 #3
De figurer du kan lave, og som opretter et Shape-layer, er nogle der er fastsatte fra starten af.
Du kan dog lave dem pænere ved at slå \"AntiAlias\" fra oppe i værktøjsmenuen.
Når du så har tegnet din figur, kan du vælge Rasterize Layer, og få den tilbage til et normalt layer - hvis det er det du ønsker.

Ellers er jeg ikke med på hvad du mener.
Avatar billede domaz Nybegynder
24. juli 2001 - 16:15 #4
Ok. jeg tror jeg har forstået, men stadig ikke svar på mit spørgsmål, men Tak for hjælpen alligevel :)

Ps. Hvis jeg vælger Line tool og laver en streg med sort, og bagefter en med hvid, så laver den 2 layers for det, pga det der shape lort....
Avatar billede prodic Mester
24. juli 2001 - 16:21 #5
Det er fordi du senere har mulighed for at redigere i de enkelte layers med de kære shapes i.

Tak for pointene.