Avatar billede hrc Mester
07. september 2010 - 10:09 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Netværksforbindelse til SQL-server express (replikering)

Jeg skal have min lokale SQL-server (PC\SQLEXPRESS) til at køre replikering, men jeg kan end ikke forbinde til den når jeg forsøger at køre jobbet:

Message: SQL Server Network Interfaces: Error Locating Server/Instance Specified [xFFFFFFFF].
2010-09-07 07:35:07.656 Category:NULL
Source:  Microsoft SQL Server Native Client 10.0
Number:  -1
Message: A network-related or instance-specific error has occurred while establishing a connection to SQL Server. Server is not found or not accessible. Check if instance name is correct and if SQL Server is configured to allow remote connections. For more information see SQL Server Books Online.
2010-09-07 07:35:07.671 Category:NULL
Source:  Microsoft SQL Server Native Client 10.0
Number:  HYT00
Message: Login timeout expired
2010-09-07 07:35:07.671 The agent failed with a 'Retry' status. Try to run the agent at a later time.

Servicen "SQL-server browser" er kørende. Jeg har aktiveret TCP-IP og under dens properties har jeg aktiveret alle IP'erne, både localhost, IPv4 og IPv6. Alt er aktiveret - og det virker ikke.

Jeg kan godt forbinde til en lokale database via mit program, men at få den elendige subscription til at virke, det kan jeg ikke.

Subscriptionen er et standard Push af et snapshot. Agent process account: Run under the SQL server service account, Subscriber connection: Prøvet både impersonate og user.

Det virker ikke! Er der nogen der kan hjælpe?

Den centrale database er en SQL2008 på en Win2003, mens min er en Win7,64 med en SQL2008r2 express.
Avatar billede janus_007 Nybegynder
07. september 2010 - 20:03 #1
Brug client tools og opsæt et alias, sørg for at have begge servere tilgængelige i samme SSMS og opsæt replikeringen med de navne du ser der.
Avatar billede hrc Mester
07. september 2010 - 20:47 #2
janus: Har prøvet med alias men det virkede heller ikke.

Nu har jeg fjernet hele replikeringen og er ved at programmere det op igen. Det regner jeg med virker om ca. 30 minutter. Jeg håber så at det, der forhindrede mig i at forbinde til den elendige lokale server, er væk - for det har virket på den pågældende database, det ligger bare langt langt tilbage, ca. 3 Win 7 reinstallationer tilbage (for nu at bruge den tidsenhed).
Avatar billede hrc Mester
15. september 2010 - 10:35 #3
Satans firewall, satans, satans!! Det har kostet mig 2 dage! Da jeg tilgår begge databaseserverere fra min PC så virker de lokale forbindelser. På vej på arbejde i dag, dæmrede det og det blev bekræftet da jeg prøvede at tilgå min maskine fra serveren. Det virkede først da min firewall blev slået fra.

Management Studio skulle ellers være lagt ind. Det er måske serveren der skal ligge der?

Jeg takker for indlægget og lukker spørgsmålet.