Avatar billede ohmish Nybegynder
04. september 2010 - 13:06 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Regler omkring nyhedsbreve

Hej

Er der nogen der kender de præcise regler omkring udsendelse af nyhedsbreve til brugere af et site?

Hvis jeg nu har et site, og folk skal oprette et login for at bruge sitet fuldt ud.

Er det så ok, at de i den forbindelse automatisk får tilsendt nyhedsbreve en gang i mellem? Altså at udgangspunktet er at de TILMELDT?
(man kan deaktivere nyhedsbreve helt, direkte på sitet)
Avatar billede claes57 Ekspert
04. september 2010 - 14:33 #1
der kan stå, at i forbindelse med tilmelding accepterer man at modtage mail og betingelser for opførsel på sitet i øvrigt.
Alle mail til brugere skal have link til afmelding (jf de store udbydere, så behøver det ikke at være helt enkelt at afmelde - send dem fx til en side, hvor de skal indtaste mail-adresse og adgangskode - derefter til en side, hvor de kan vælge hvilke mails de vil have fremover - bruger kan der afmærke).
Fra side med egne data (som 'min profil' her) bør man kunne se, hvad man har valgt at modtage, samt mulighed for at rette dette.
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. september 2010 - 14:46 #2
"jf de store udbydere, så behøver det ikke at være helt enkelt at afmelde"

Men at gøre det så nemt som muligt er en god ting.
Personligt anmelder jeg nyhedsbreve, som er besværlige at afmelde, som spam.
Avatar billede ohmish Nybegynder
06. september 2010 - 21:41 #3
Jeg sigter ikke efter at bøje reglerne, men at undgå at nogen bliver sure eller andet over at være tilmeldt.

Jeg tror jeg vil gøre så nyhedsbreve er afkrydset (dvs. tilmeldt) fra starten, men med mulighed for at afmelde det allerede ved tilmelding.
Det er vel ok skik?
Avatar billede claes57 Ekspert
07. september 2010 - 10:22 #4
det er meget fint.
Avatar billede ohmish Nybegynder
07. september 2010 - 23:21 #5
skriv et svar?
Avatar billede claes57 Ekspert
08. september 2010 - 09:32 #6
bare luk selv...
Avatar billede ohmish Nybegynder
08. september 2010 - 10:37 #7
men jeg vil hellere give dig dem? ;)
Avatar billede claes57 Ekspert
08. september 2010 - 10:54 #8
ok...