Avatar billede Sarsten Nybegynder
02. september 2010 - 14:54 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Oversættelsesværktøj

Hej,

Det her er måske mere en debat end et egentligt spørgsmål, for lige at ridse lidt om, så står jeg og er igang med mit afgangsprojekt og skal udarbejde et oversættelsesværktøj. Dette værktøj skal kunne tage et hvilket som helst sprog og oversætte til et hvilket som helst andet sprog fx. dansk - engelsk eller kinesisk - kurdisk

Pga vores begrænsede sprogkundskaber i virksomheden skal dette værktøj jo selvfølgelig kunne udstedes til oversættelses-bureauer, jeg overvejer at udarbejde det på en .NET platform hvor 'oversætterne' får en kode og et login hvor de så kan gå ind og og oversætte.

Nu til det lidt fjerne for mig:

- Hvordan foregår denne slags normalt, man kunne jo både lave en VPN forbindelse til en oversætter og lave en windows form, eller en web, hvor man som beskrevet logger ind?

- Er det noget jeg skal være opmærksom på når jeg skal smide kinesiske tegn eller arabiske i en database? Webform kender vi jo alle problemet nogen gange med æ,ø og å

- Forslag / Andet jeg bør vide.

Svarene er ikke fordi jeg er en doven skid, men mere fordi jeg gerne vil have noget modspil og reflektioner til mine egne idéer.

På forhånd tak :)
Avatar billede janus_007 Nybegynder
02. september 2010 - 19:24 #1
Som jeg forstår dit spørgsmål, så vil du ikke lave et oversættelsesværktøj, men nærmere et slags system hvori oversættere kan skrive der oversatte tekst ind, korrekt?

Det er jo en ganske udemærket idé at lade det være webbaseret, nemt at vedligeholde og kræver ikke kendskab til hvilke styresystemer oversætterne anvender; linux, windows, mac osv.
Alt afhængig af hvad I har af domæne osv., kunne du lave en windows authentication imod AD, eller måske blot benytte standard login i .NET. Der er mange muligheder, men igen.... hvad er jeres krav til sikkerhed her?

Når du skal oprette din database så brug nvarchar her er alle sprog understøttet.
Avatar billede Sarsten Nybegynder
05. juli 2011 - 10:45 #2
Lukker :)