Avatar billede mvinther Nybegynder
02. september 2010 - 09:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

IE8 låser skrivebordet

Hej

Er der nogen der kan kommen med en forklaring og en løsning på et lille problem jeg har?

Jeg kører en ældre XP maskine som jeg holder opdateret med SP ol.
Problemet er at hver gang jeg lukker IE8 låser min computer dvs. at det kun er skrivebordet (exsplore.exe) der låser.

Jeg kan se at når jeg lukker ned for IE8 hænger der en process der ikke bliver lukket - hvis jeg gennemtvinger en lukning af denne har jeg ingen problemer.

jeg har prøvet at afinstallerer IE8 og ligge den ind igen, hvilket resultere i at problemerne forsvinder indtil næste gang jeg opdatere!

Er der nogen der kender en løsning på dette problem?

Mvh.
mvinther
Avatar billede Poko1 Ekspert
02. september 2010 - 11:03 #1
Prøv at trykke CRTL+ALT+DEL os se i joblisten hvilket program det er der kører gå eventuelt til kør skriv msconfig og i start deaktivere programmet her kan du iøvrigt få din pc til at starte hurtigere ved at deaktivere det meste bare ikke dit antivirus program.
Avatar billede mvinther Nybegynder
02. september 2010 - 11:10 #2
Der kører ingen programer i joblisten! Men som jeg skrev kan jeg se en process som stadigvæk kører, når programet skulle ha været lukket ned!

Hvis jeg afslutter explorer.exe og starter den igen er problemet også væk.

\mvinther
Avatar billede Poko1 Ekspert
02. september 2010 - 11:27 #3
Så prøv at lukke alt andet end dit antivirus i kør msconfig det ligger sansynligvis og kører i baggrunden så opdager du måske hvilket program det er når du vil bruge det?alle dine programmer kan stadig bruges de starter bare ikke op med maskinen hvilket gør den hurtigere.
Avatar billede mvinther Nybegynder
16. september 2010 - 13:55 #4
Hej,
Jeg har forsøgt at gøre som beskrevet - men problemet var der stadigt!

Jeg forsøgt derfor at fjerne alle IE sikkerhedsopdateringer og ligge dem ind igen. Problemet forsvandt og har ikke været der siden:o)

Jeg forstiller mig at der var en af disse opdateringer der ikke var installeret korrekt og var dermed skyld i problemet.

lukke opgaven!
Avatar billede mvinther Nybegynder
20. september 2010 - 13:25 #5
lukket