Avatar billede jonpet Seniormester
01. september 2010 - 22:21 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Adgangskode

Hej
hvis man har glemt sin windows Adgangskode.
vil det så hjælpe noget hvis jeg køber en ny Harddisk??????????

håber i kan hjælpe mig, da jeg ikke får lov til at indstaler nye programmer, eller gå ind i opsætning og indstillinger.m.m.  uden den kode

                  Venlig hilsen
                      Brian....
Avatar billede jonpet Seniormester
01. september 2010 - 22:22 #1
Eller er der andre løsninger...
01. september 2010 - 22:40 #2
Avatar billede Skoven Praktikant
01. september 2010 - 23:03 #3
Jeg har selv for nyligt brugt den her på en kammerats computer (og det virkede selvfølgelig :)):
http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/
ISO-filen skal brændes på en CD/DVD eller USB (lidt mere besværligt).
Der er instrukser på siden til hvordan du gør.
Avatar billede Skoven Praktikant
01. september 2010 - 23:06 #4
Kan godt være at den som Larry linker til er mere simpel? - har ikke prøvet den.
Avatar billede jonpet Seniormester
01. september 2010 - 23:19 #5
grey_wood

Kan jeg lægge den iso fil på en Usb Nøgle????
Avatar billede Skoven Praktikant
01. september 2010 - 23:25 #6
Ja, det kan du godt - der er nogle instuktioner på siden jeg har linket til. Det er en smule besværligt mener jeg + du skal finde ud af om din computer kan boote fra en USB-enhed!?
Hvis jeg var dig ville jeg bare brænde en cd/dvd - den er du os sikker på at kunne få til at boote.
Avatar billede jonpet Seniormester
01. september 2010 - 23:35 #7
grey_wood

Du henviser til dette link. http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/
men når jeg kommer ind på siden, hvor går jeg så hend for at finde den iso fil ??????

              På forhånd tak for hjælpen

                        Brian
Avatar billede Skoven Praktikant
01. september 2010 - 23:52 #8
Ja, det er ikke ligefrem en overskuelig hjemmeside :)
http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/cd100627.zip
Værsgo.
Inden du går i gang, vil jeg dog sige at programmet ikke ligefrem er overskueligt. men hvis du læser hvad den skriver og de valgmuligheder du har skal du nok komme igennem.
Da jeg brugte det, valgte jeg at fjerne kodeordet på den konto jeg ikke kunne komme ind på (prøvede først at lave en ny kode men det virkede ikke). Så kan du lave koden om igen når du er kommet ind i windows.
Avatar billede Skoven Praktikant
01. september 2010 - 23:57 #9
ps. du ved godt hvordan en ISO-fil skal brændes ikke? og har du et brænder-program til dette?
Avatar billede NielsErikP Mester
02. september 2010 - 00:19 #10
Prøv evt. og se om du kan finde en brugbar ISO fil her..:
http://www.bootdisks.us/windows-98/13/windows-98-bootable-cd-images.html
Og et Free dvd brænder program her..:
http://www.codecs.dk/?ISO/kategori/175/0
Avatar billede jonpet Seniormester
02. september 2010 - 00:22 #11
hej grey_wood

Så har jeg hædet filen. http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/cd100627.zip
Men jeg har ikke noget brænder program.
og nej jeg ved ikke hvordan en iso fil skal brændes

igen mange tak for du hjælper!!!!!
Avatar billede jonpet Seniormester
02. september 2010 - 00:30 #12
Hej

så fik jeg et brænder program ( free iso burner )
men jeg ved ikke hvordan en iso fil skal brændes
så jeg kan boote fra den
Avatar billede Skoven Praktikant
02. september 2010 - 00:56 #13
Du skal bare brænde den alm. med programmet. Så skulle det gerne virke.
Peg hen til iso-filen ("open" som vist her): http://www.freeisoburner.com/screenshot.gif
Avatar billede jonpet Seniormester
02. september 2010 - 08:06 #14
Godmorgen og tak til alle for hjælpen. hvis det med den her iso fil ikke virker, vil det så løse problemet at købe en ny HD.
Avatar billede jonpet Seniormester
02. september 2010 - 13:27 #15
Hej igen,,

Jeg arbejder som en gal, på at lave en Iso fil,, for at se om det virker,, vender tilbage,,

        Tak,, for hjælpen,,,,,,,

                Brian.....
Avatar billede jonpet Seniormester
02. september 2010 - 14:47 #16
Hej
Hummm,,, er kørt lidt fast, for jeg ved ikke hvad for en fil, jeg skal brænde.
Jeg har hændet filen,
http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/cd100627.zip
som grey_wood, skriver om,, og den fil jeg hændet er så en ( Winrar Zip Fil ) som hedder ( cd100627 )
Hvad gør jeg mad den fil??
Skal jeg pakke den ud eller hvad gør jeg??
Avatar billede jonpet Seniormester
03. september 2010 - 08:00 #17
grey_wood

Hvad gør jeg mad filen??
Skal jeg pakke den ud eller hvad gør jeg??

Håber At der er nogle der kan hjælpe mig idag!!

For jeg kan ikke komme vidre før jeg ved hvad jeg skal gøre med den fil..

Så håber en kan hjælpe mig!!!!!!!

          Venlig Hilsen
            Brian.
Avatar billede jonpet Seniormester
07. februar 2011 - 10:52 #18
grey_wood vil du lægger et svar som jeg kan få lukket dette spørsmål

                      Tak..................
Avatar billede jonpet Seniormester
07. februar 2011 - 11:31 #19
Jeg er blevet opfrodret til at få lukket mine åbne svar,
og da ingen vil lægge et svar til mig så bliver jeg nød til at lægge et selv, så spørsmålet bliver lukket...