Avatar billede hypofysen Nybegynder
30. august 2010 - 09:59 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Select i forhold til forrige record

Kan jeg i følgende select sortere så der kun selectes hvis datoen er mere end 30 dage større end sidste record

SELECT "Tb1"."Dato", "Tb1"."User"
FROM  "Mydb" "Tb1"
WHERE  "Tb1"."Dato">{d '2010-06-01'} AND "Tb1"."User" LIKE 'DH%'
ORDER BY "Tb1"."User"
Avatar billede Syska Mester
30. august 2010 - 10:41 #1
Forige eller sidste ?

Tror du må komme med et scenarie med test data, så er det nemmere at se hvad du præcis går efter ...
Avatar billede hrc Mester
30. august 2010 - 13:57 #2
Så lige et fint link her (kræver SQL 2005 eller nyere): http://www.sqlservercentral.com/articles/T-SQL/62159/
Du skal måske oprette dig på fora. Der kommer meget godt derfra.
Avatar billede hypofysen Nybegynder
01. september 2010 - 21:14 #3
Hej tak for linket meget brugbart :)

jeg løste problemet på en anden måde da jewg fandt en funktion der simpelt hen hed previus i programmet (crystal report).

Men smid et svar for linket, der er mange guldkort.
Avatar billede hrc Mester
01. september 2010 - 21:22 #4
Svar