Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
27. august 2010 - 10:19 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Licensnøgler - igen - igen

Jeg skal til at reinstallere en kammerats computer.
Han har givet mig en XP Home Edition CD og der sidder et XP Home OEM nøgle (klistermærke) på computeren. Disse to troede han naturligvis hørte sammen, men det gør de ikke. Det siger forkert produktID når jeg installerer.

Hvad er den bedste og billigste løsning for mig? Skal jeg bestille en ny oem CD? eller er der nogen måde jeg kan finde ud af hvad produkt ID der hører til CD'en?
27. august 2010 - 10:26 #1
1.320 points ude!!!

Måske var det en ide at få afsluttet nogle af dine gamle spørgsmål. Det plejer at øge interessen for at hjælpe dig med nye problemer.
27. august 2010 - 10:32 #2
Avatar billede Blandy Praktikant
27. august 2010 - 10:56 #3
du burde kunne smide en enslydende cd i og så bruge den oem licensnøgle. Der er forskel på om det er sp2 sp 3 og pro osv.
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
27. august 2010 - 11:20 #4
Spsm er lukket, men som i sikkert ikke har bemærket så er de stadig åbne fordi folk ikke har lagt et svar (selv om jeg har bedt om det).
Jeg har derfor været nødt til at svare selv og for at kunne lukke en del af dem - Ikke en løsning jeg er vild med.

Blandy>>> Du mener jeg bare skal bestille en Home Edition OEM CD og så burde licens nøglen passe?
Avatar billede 220661 Ekspert
27. august 2010 - 15:52 #5
Elvstine den cd du skal bruge til at installere med skal kunne det samme som der står på klistermærket. Der står helt sikkert hvis der er bygget servicepacks på den. Det er også det blandy henviser til. Den home edition i har forsøgt har så ikke de samme opdates på, og det er derfor det ikke passer sammen.
Du behøver ikke en ny, den skal bare passe.
En ny koster vel 7-800 kr.
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
30. august 2010 - 09:36 #6
Jeg har købt en OEM cd der passer til koden.
Avatar billede Poko1 Ekspert
30. august 2010 - 14:51 #7
YHer kommer så et svar -:)
Avatar billede 220661 Ekspert
30. august 2010 - 15:38 #8
For HVAD Poko1 ?????
#7 Er dit første indlæg her i tråden!!!
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
31. august 2010 - 08:05 #9
Poko har sendt en privat besked med direkte info om hvor jeg kunne skaffe en sådan cd.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. august 2010 - 15:34 #10
Ja elvstine det har jeg fundet ud af, og jeg er ked af jeg har overfuset ham på denne måde.
Håber han tager mod min undskyldning, og vi kan glemme dette dumme indslag jeg skrv i #8.
Er det ok Poko1?