Avatar billede frantzendk Nybegynder
26. august 2010 - 16:13 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Gamer bærbar junglen

Kan ikke finde ud af hvilen bærbar der er bedst til spil mere. pt. kigger jeg på en Alienware M17x til ca. 22000, men kan ikke find ud af om jeg kan få bedre eller =, til mindre penge.

Det skal være en bærbar og jeg er træt af altid kun at kunne trække spil i medium opløsning.

Har en ven der købte sin Alien for 3 år siden, hans trækker stadig maks i spil. Derfor er jeg ude i at købe en alien, men da jeg ikke er Haj til hardware håbede jeg der var nogle her inde der kendte nogle produkter der er mindst lige så gode og til samme pris eller under.
Avatar billede kimtheman Novice
26. august 2010 - 17:00 #1
Avatar billede frantzendk Nybegynder
26. august 2010 - 17:24 #2
Ser meget lovende ud, men er ati grafikkortet og processor på højde med

Intel® Core™ i7 Processor 840QM (1.86 Ghz, 8MB, 4C)

CrossFire™ Dual 1GB ATI® Mobility Radeon™ HD 5870

Som er de 2 komponter jeg ville vælge i min alien m17x, eller er der ikke den store forskel, jeg gider bare ikke om ½-1år, skulle rykke for voldsomt ned i opløsning, for jeg ville spare lidt, men som sagt har ingen forstand mere på hardware, så hvis du menere at de er lige gode, så super fedt.
Avatar billede kimtheman Novice
26. august 2010 - 17:45 #3
Vil mene processor mæssigt er der ikke den store forskel

http://ark.intel.com/Product.aspx?id=43124

http://ark.intel.com/Product.aspx?id=43125

Men den fra Dell med CrossFire™ Dual 1GB ATI® Mobility Radeon™ HD 5870. Der vil det vist sige at denne har 2x HD 5870 i og skulle derfor også tro at det var bedre end 1. Men lige hvor stor en forskel det gør ved jeg ikke.

Dens placering ses her
http://www.notebookcheck.net/ATI-Mobility-Radeon-HD-5870-Crossfire.29486.0.html

Her er placering når der kun er et i (Som sagt hvor stor forskellen er i spil ved jeg ikke)
http://www.notebookcheck.net/ATI-Mobility-Radeon-HD-5870.23073.0.html

Men må indrømme kunne ikke selv finde på at give så mange penge for en bærbar og slet ikke til en Dell (Mistede lidt til dem da jeg så dette)

1. http://www.version2.dk/artikel/13746-pinligt-ringe-support-hos-dell-danmark-udstillet-paa-tv

2. http://castroller.com/podcasts/DrKontantVideo/1509625-Kontant%20Falske%20kunder%20roser%20Dell%2010/03%202010

3. Måske det hænger sammen? http://www.business.dk/tech-mobil/skuffende-regnskab-fra-dell
Avatar billede frantzendk Nybegynder
26. august 2010 - 18:23 #4
tak for dette, er heller ikke til svindlerer, jeg skrotter Dell og kigger nærmere på asus
Avatar billede haverslev Novice
26. august 2010 - 18:31 #5
Prøv at tage et kig på en af de bedste gaming bærebare er pt. nemlig SAGER, de er dog ikke særlig kendt i danmark endnu.
Men kig på den model der her hhv. NP9285 og NP8850
det kan du konfigurere dem med det krafigest enkelte grafikkort der fåes til bærebare maskiner - nemlig et GeForce GTX 480M
http://www.sagernotebook.com/index.php?page=category_browse&selected_cat=11
Avatar billede kimtheman Novice
26. august 2010 - 19:22 #6
Det bliver vel bare lidt besværligt, hvis der bliver noget, og den skal til rep. Nu da det ikke er dansk firma?.

Men okay det er der jo nogen, der ikke har noget imod.
Avatar billede haverslev Novice
26. august 2010 - 19:41 #7
Det tager faktsisk ikke længere tid at få den rep. hvis den går i stykker end andre bærebare.
F.eks Dells Alienware bliver også sendt til rep. i Irland.
Der er faktisk ingen nogen bærebare der bliver rep. på garantien i lille danmark.
Avatar billede kimtheman Novice
26. august 2010 - 19:50 #8
Nej for mit eget vedkommende handler det også mere om de ikke taler og skriver dansk. Er ikke vildt på hjemmebane på udlansk.
Og kan heller ikke lige køre op og ringe på døren hvis der går rigtig ged i den..hahaha
Avatar billede frantzendk Nybegynder
26. august 2010 - 20:12 #9
de skriver man kan vælge mellem et Gforce gtx 480M eller 2 Gforce gtx 285M, nogen der ved hva der er bedst, kan se den ender op i omkring 3700us$ + 350$ i fragt, hvis der også kommer dansk moms oven på kan jeg se at det nærmer sig min smærte grænse, da jeg nok kun ville ende med at give max 22000, men hved ihvilket grafik der er bedst af de 2 setup jeg skrev.
Avatar billede kimtheman Novice
26. august 2010 - 20:30 #10
Havde nok taget 2 Gforce gtx 285M. Det må være denne placering (Lidt højre oppe på stigen end gtx 480M (Hvis det alså er SLI))

http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GTX-285M-SLI.25624.0.html

(Da det vel er SLI)

Men vil nu også mene gtx 480M er ganske fint. Den ligger næsten i toppen af ydelse af grafik til bærbar.
Avatar billede haverslev Novice
26. august 2010 - 20:49 #11
Ulempen ved 2 grafikkort ER. at du IKKE kan spille i batteritilstand, den æder simpelthen al strømmen da den skal køle alt det den kan og der er betydelig mere blæserstæj på bærebare maskiner med 2 grafikkort.

Det er netop derfor er Sli / Crossfire ikke så udbredt i bærebare.
Avatar billede kimtheman Novice
26. august 2010 - 21:04 #12
Ja det er jo væsentligt at vide. Så måske du bare skulle vælge en med 1.