Avatar billede Lane_H Nybegynder
25. august 2010 - 12:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvordan kører jeg to applikationer på et domæne - hjemmeside & administratorprogram?

Hej eksperter
Jeg håber at der er en eller anden ildsjæl derude som kan give mig et godt råd :-)

Jeg skal  på et domænenavn køre 2 webapplikationer (websites)  - de er kodet i .NET/C#.

Den ene applikation er selve hjemmesiden der kommer op når man indtaster domænenavnet. Den anden er et administrator program som bruges til at vedligeholde kundedatabasen. Begge applikationer trækker på samme database.

Lige nu og her er de udviklet liggende på samme niveau:.
..\PublicWebSite\
..\AdminWebSite\
..\database\

Det er sådan set underordnet hvordan jeg tilgriber selve administrator programmet (det skal kun bruges af mig),  det kan enten være fra hjemmesiden (knap, link el.) eller blot ved at indtaste url'en.

Jeg har prøvet at placere \AdminWebSite\ som en sub-folder under hjemmesiden \PublicWebSite\. Men jeg formåede ikke at konfigurere web.config rigtig således det kom til at virke.

Jeg er meget taknemmelig hvis nogen kan hjælpe.
Venlig hilsen Lane
Avatar billede -mundi- Nybegynder
25. august 2010 - 13:51 #1
Du kan enten oprette et "virtual directory" som er en form for underwebsite, du skal pege dit virtual directory på mappen "AdminWebSite".
Du kan også oprette et helt nyt website til adminsitet. Du skal til det nye site oprette en ny DNS, enten en a-record eller en C-Name. Det kunne f.eks være admin.domæne.dk.
Avatar billede Lane_H Nybegynder
25. august 2010 - 15:04 #2
Tak for svar.
Din sidste løsning har jeg overvejet men kunne godt tænke mig at begge applikationer lå på samme site.

Virtual directory er det et jeg opretter ude på mit webhotel?
Venlig hilsen Lane
Avatar billede -mundi- Nybegynder
25. august 2010 - 15:07 #3
Nu ved jeg ikke hvordan dit webhotel setup er. Men generelt skal man som minimum have et virual directory oprettet på serveren for at kunne køre et website med seperat web.config fil.
Avatar billede Lane_H Nybegynder
25. august 2010 - 18:23 #4
Jeg takker dig mange gang ..