Avatar billede jezpez Nybegynder
24. august 2010 - 19:27 Der er 4 kommentarer

Hvordan zoomes der på umiddelbart ikke skalerbart flash indhold ?

Her problemet:
Jeg går ind på en webcam chat webside med Firefox. Problemet er bare at disse cams er så små at jeg har svært ved at se dem jeg chatter med. Men så er det jo godt der findes en zoomfunktion. Problemet er bare at det ikke er alt flash indhold hvor zoomfunktionen virker. Jo bogstaver og billeder er intet problem. Men flash indholdets størrelse forbliver det samme, uanset hvor meget jeg zoomer. Det forholder sig i øvrigt på nøjagtig samme måde i IE8 og Google Chrome (Iron) Alle browsere samt plug-ins er opdateret. Jeg benytter WinXP Pro x86 og alt er her ligeledes opdateret.

Har desuden prøvet at skifte til Adobe Flash player 9, men det var samme problem. Så jeg har skiftet tilbage til den nyeste version igen. Har forsøgt at slå hardware acceleration fra og til i Adobe Flash player. Det havde heller ingen effekt.

Jeg har søgt og søgt efter en løsning. Men må med skam melde pas. Eneste måde der umiddelbart gør flash indholdet større, er at ændre selve skærmopløsningen. Men den er mildest talt noget bøvl at skulle gøre hver gang.
Jeg vil være meget taknemmelig hvis der skulle være en der lige ved hvordan den skal kringles.
Avatar billede Selas Nybegynder
24. august 2010 - 19:37 #1
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/9631/eula/60542?src=search

Flash Game Maximizer  1.3.6 kan, har dog ikke brugt det i et stykke tid.
Avatar billede jezpez Nybegynder
24. august 2010 - 22:14 #2
Tak for dit svar. Pudsigt du nævner den, for jeg hentede den i eftermiddags i håb om den kunne klare sagen. Den virker fint på de sider hvor flash indholdet ingen problemer har med den indbygget zoomfunktion i Firefox. Men desværre virker den heller ikke på disse størrelsesforhold "låste" sider.

Eks. kan jeg ikke forstørre de to cam vinduer på denne side: http://omegle.com/  De skal være sådan ca. dobbelt så store hvis jeg skal kunne se det ordentligt. Alt det andet indhold på siden kan jeg sagtens zoome. Bare ikke de to små cam skærme til højre.

Min monitor: 24" 1920x1200 120DPI. Så der er rigeligt plads i browseren til at forstørre de cam skærme op til flere gange :) Hvis det altså bare kunne lade sig gøre.
Avatar billede jezpez Nybegynder
29. august 2010 - 18:25 #3
Jeg har oprettet spørgsmålet i en nok mere relevant kategori. Jeg lukker derfor tråden her. Tak for du prøvede at hjælpe Selas :)
Avatar billede Selas Nybegynder
29. august 2010 - 18:31 #4
:)