Avatar billede Sjohansen Nybegynder
23. august 2010 - 23:10 Der er 2 kommentarer

Formatering af windows 7 problem

Hey

Jeg står i den situation at min computer genstarter engang imellem, hvilket den har gjort et stykke tid snart, derfor ville jeg gerne have den formateret.

Der er windows 7 på(originalt), men fik ikke cd med da jeg købte bærbaren, og der er heller ikke cd-rom drev i min bærbar, så jeg kan heller ikke brænde windows ud på en cd. Spørgsmålet går så ud på, om jeg kan bruge en tilfældig windows 7 cd også bare bruge min kode? eller om jeg skal have anskaffet mig en ekstern brænder for at få brændt windows ud?

Hvad ville i gøre? og har i hørt om andre der har haft problemer med at deres computer med windows 7 bare genstarter?
Avatar billede 220661 Ekspert
23. august 2010 - 23:36 #1
Har du været inde i loggen for at se hvilke fejl der kommer?
Er din pc ikke født med recovery partition?
Jo hvis du låner en Win 7 cd helt magen til din version skulle det fungere.
Du kunne jo først forsøge at tjekke disken for fejl med chkdsk:
http://www.w7forums.com/use-chkdsk-check-disk-t448.html

eller:http://fixwin.dk.malavida.com/mvdwn/7130-windows
Avatar billede 220661 Ekspert
23. august 2010 - 23:37 #2
Ved ikke om fixwin kan løse noget, da vi ikke ved hvorfor den lukker ned. Men chkdsk retter fejl på disken.