Avatar billede MSMikkelsen Nybegynder
18. august 2010 - 23:50 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

CD/DVD-D forsvundet efter re-installation

Hej Eksperter

Jeg faldt over siden her i min søgen efter svar, og var positiv over kvaliteten og kvantiteten af svar på brugernes problemer.

Ligeledes forsøgte jeg med jeres hjælp - til en tidligere lignende problemstilling som ligeledes var at finde flere andre steder på nettet, for jeg virker i sanhed ikke som den første med dette problem. Cut the Bullshit.

Jeg har re-istalleret min bærbar (HP Pavilion DV5000) efter angreb af virus/trojanske h: "Games.Online.PSD" (Så vidt jeg husker). Efterfølgende kan jeg dog ikke se mit DVD-drev i stifinder/explore.

Jeg har prøvet følgende:
- Fjernet Upper og lowerfilters
- Fjernet drevet og derefter søgt efter hardware ændringer og genfundet det.
- Forgæves forsøgt at opdatere driveren
- Kørt MS Fix It
- Forsøgt at fjerne tidligere drivere
- Forsøgt: Tilføj Hardware

Maskinen kører XP Home SP3, jeg har ikke fjernet software (som andre på nettet oplever lignende problemer efter)
Der er lys i drevet, og det køre også ved insættelse af CD el. DVD, men der kommer aldrig automatisk kør op eller for den sags skyld anden korspondance.
Drevet er tilstede i enhedshåndtering uden advarselstrekant.
Drevet hedder: "HL-DT-ST DVDRAM GSA-4082N"

Har du svaret så bliver jeg hjertens glad, for det er dælme træls.
Avatar billede mudiiiii Nybegynder
18. august 2010 - 23:57 #1
Er problemet kun at der ikke dukker noget automatisk kør op? ..

Virker CD/DVD'en overhovedet ikke? ..

Har du prøvet og hente selv driveren og så være sikker på at du installere den med de rigtig konfiguerings instillinger? ..

ligesom f.eks. at XP programmer ikke kan køre på Win 7 så kan det være der sker det samme med driveren som den automatisk henter og installer, den henter nemlig den nyeste til den CD/DVD du har.

Håber det hjælper.
19. august 2010 - 00:14 #2
... kan du stadig Boote på din (originale) instalations CD/DVD ?
Avatar billede MSMikkelsen Nybegynder
19. august 2010 - 10:05 #3
Til Karise.. tak for svaret, ja jeg kan "desværre" stadig boote på CD/DVD, og det virker da også som om der er liv i drevet, det vil bare ikke snakke med XP.

Til Mudiii.. Nej det er ikke kun et problem med en CD i, jeg kan helt generalt ikke se drevet i stifinder og "Denne Computer".
- Jeg synes at have prøvet med korrekt driver men jeg prøver igen. Tak.
Avatar billede mudiiiii Nybegynder
19. august 2010 - 10:21 #4
Prøv og kig på følgende link, hvor der er en der har siddet med det samme problem:

http://www.eksperten.dk/spm/822419
19. august 2010 - 10:46 #5
Hmmm...
Prøv noget herfra -> http://www.pcworld.dk/art/11707 ?
Avatar billede mudiiiii Nybegynder
19. august 2010 - 12:40 #6
Avatar billede MSMikkelsen Nybegynder
19. august 2010 - 12:42 #7
Til: Mudiii, det var desværre ikke løsningen.

MEN :D Karise_Larry du hjalp, jeg havde faktisk prøvet programmet men denne gang virkede anderledes, og nu kan jeg se mit DREV. Så rigtig mange tak, det var kanon effektivt.

Så til alle jer med samme problem - Microsoft Fix It :P
Avatar billede MSMikkelsen Nybegynder
19. august 2010 - 12:44 #8
Jeg prøver igen, for du havde helt ret, så skal nok sørge for at du får dine point for din hjælp :)
Avatar billede MSMikkelsen Nybegynder
19. august 2010 - 12:46 #9
Hvad gør jeg nu, tåbelig dum som jeg var, gav jeg mig selv point?
Avatar billede MSMikkelsen Nybegynder
19. august 2010 - 12:52 #10
Du havde ret (Prøver at overføre point)