Avatar billede hansuwe Juniormester
18. august 2010 - 23:18 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

"Værktøjslinien sprog", flere sprog

Hej,
jeg har en desktop, HP pavilion, der kører med
Windows XP home, med SP-3, og IE-7.
Jeg bruger M$ Office med "Word".
Fornylig var jeg nødt til at køre fuld system recovery.
fra den interne back-up facilitet på D:\ -drevet
Nu da den er kommet på benene igen opdager jeg,
at der som sprogværktøjslinie kun er dansk og engelsk
til rådighed. Tidligere var dér flere valgmuligheder.
Jeg havde græsk og russisk med de tilsvarende fonte,
så der kunne skrives græsk tekst direkte fra tastaturet.
Der var flere andre sprog, som jeg ikke husker,
fordi jeg ikke havde brug for dem.
Kan nogen af jer give en henvisning til,
hvor jeg kan hente filer for disse ekstra sprog
og hvordan de installeres, så de optræder,
når man åbner for "værktøjslinien sprog"
Mvh.,  Hans Uwe
18. august 2010 - 23:23 #1
? Point ude: 450 ? ->
http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/hansuwe !!!
Hvis du pænt vender tilbage til dine tidligere spørgsmål får du - måske - fidusen...
Avatar billede hansuwe Juniormester
21. august 2010 - 23:31 #2
Hej Larry,
"long time - no see",  jeg har været igang med oprydning
og afslutning af gamle spørgsmål.
Men iaften ( 23:30 ) gider jeg ikke mere.
Je revien le lendemain.
Mvh. HansUwe
Avatar billede hansuwe Juniormester
23. august 2010 - 00:14 #3
Hej Larry,
så har jeg været inde og afsluttet alle hængepartier.
Nu er jeg så lidt spændt på, hvad du har i posen.

NB: Jeg opdagede, at H.C.M. Andersen har lukket
sin net-side med links til alle mulige problemer
og deres løsninger. Er han dukket op andetsteds ?
Mvh., HansUwe
Avatar billede Vandreren Novice
23. august 2010 - 14:54 #4
jeg har været igang med oprydning
og afslutning af gamle spørgsmål.

Din "oprydning" består i at give points til dig selv, på trods af at du har fået hjælp til at løse dine problemer. Eksempel: http://www.eksperten.dk/spm/909859#reply_7639391

Det er en ubehøvlet adfærd, du lægger for dagen, hansuwe.
Avatar billede hansuwe Juniormester
24. august 2010 - 15:57 #5
Hej "vandrer",
allerførst vil jeg sige undskyld for, at jeg ikke i sin tid, 17. maj d.å.,
har reageret rigtigt på dit korte nr. 2 indlæg, pr. 17. maj 2010 kl. 22:34:24
Det har været af uvidenhed, jeg burde have sat et flueben i den lille boks og derefter have accepteret og givet points.
Men jeg vil gøre indsigelse mod din påstand, at jeg "på ubehøvlet måde" rager points til mig selv.
Hvis du ser efter, så skriver jeg netop d. 17. maj 2010 kl. 22:21:03 som afslutning:
"Så ialt: Det virkede. Tak for hjælpen, jeg gi'r 30 point til dig, og så lukker vi. Mvh., Hans.
Det mener jeg ikke viser nogen gridskhed efter selv at få points.
At lukningen ikke virkede efter hensigten er som sagt min skyld.
I din "irettesættelse" skriver du, at jeg bør oprette et spørgsmål,
hvor du så kan få de omstridte 30 points.
Jeg kan ikke helt gennemskue, hvordan jeg kan oprette et arbitrært spørgsmål,
som du så skulle svare på.
I øjeblikket har jeg et ubesvaret spørgsmål kørende: http://www.eksperten.dk/spm/916704
Hertil har Karise-Larry ( som du muligvis kender ) sendt en rykker, om at jeg havde en stribe uafsluttede ting. Dem har jeg forsøgt at lukke efter bedste evne - men åbenbart ikke godt nok.
Mvh. HansUwe
Avatar billede Vandreren Novice
24. august 2010 - 18:36 #6
Jeg forstår ikke hvorfor du mener at uvidenhed er en gyldig undskyldning for din dadelværdige adfærd. For at oprette en brugerkonto har du været nødt til at acceptere betingelserne for eksperten.dk. De forklarer betydningen af points.
Link: http://www.eksperten.dk/brugerbetingelser

Ydermere findes der en udførlig FAQ (= frequently asked questions, ofte stillede spørgsmål), som forklarer hvordan man tildeler points til dem, der har besvaret spørgsmål.
Link: http://www.eksperten.dk/faq

Du har tydeligvis været for dovn til at sætte dig ind i betingelser og regler for dette forum. Derfor har jeg absolut ingen tillid til, at du vil bruge tid og energi på at rette dine fejltagelser.

For at du ikke en anden gang kan påstå at du er en uvidende stakkel, så er her nogle eksempler på, hvordan man opretter "et arbitrært spørgsmål", som du udtrykker det:

http://www.eksperten.dk/spm/882581
http://www.eksperten.dk/spm/850379
http://www.eksperten.dk/spm/911238
http://www.eksperten.dk/spm/843836
http://www.eksperten.dk/spm/847274

Som du kan se er alle eksemplerne fra Karise-Larry. Der er mange andre eksempler, jeg kunne fremhæve, men i det mindste lader du til at have en vis respekt for hvad Karise-Larry skriver.

Hvis du stadig ikke forstå forskellen mellem at skrive "jeg gi'r 30 point til dig" og rent faktisk at tildele 30 points som tak for hjælp, så er jeg forundret over, at du evner at skrive og læse.

Til sidst kan jeg kun give dig ret i, at du "åbenbart ikke godt nok" har afsluttet dine spørgsmål. Nu er det op til dig om du vil rette dine fejl, eller du vil være fuldstændig ligeglad med de personer, der hjælper dig med dine problemer.

Valget er dit.
Avatar billede hansuwe Juniormester
26. august 2010 - 23:00 #7
Hej til jer, der stadig følger dette emne,
efter at jeg er blevet kraftigt irettesat ( se ovenfor, jeg er både ubehøvlet, har dadelværdig adfærd,
er dum og doven - - ) har jeg som foreslået oprettet et nyt emne,
http://www.eksperten.dk/spm/917408
så denne sag kan komme ud af verden og Vandreren kan få sine point.
Hilsen, HansUwe
Avatar billede hansuwe Juniormester
25. september 2010 - 23:41 #8
Hej til Karise-Larry,
jeg er tilbage efter ferie og vil hermed meddele,
at jeg selv har fundet løsningen til mit oprindelige spørgsmål
fra 18. august ang. 'Værktøjslinien sprog'.
For et par år siden gik jeg på aftenskole på græsk begynderhold.
Dér fik jeg anvisningen på, hvordan man omstiller PCen, så man kan skrive græske bogstaver
fra tastaturet til opgaverne.
Det lavede jeg selv en brugsanvisning til, med skærmbilleder osv.
så jeg kunne give en papirkopi til andre deltagere.
Den brugsanvisning kom jeg først fornylig i tanker om og har så fundet den frem igen
"fra PCens dyb". Hvis nogen er interesseret kan jeg maile den til vedkommende.
Mvh.,  HansUwe
Avatar billede hansuwe Juniormester
17. oktober 2010 - 22:00 #9
Hej en sidste gang,
jeg fik en rutinebesked fra Admin. om,
at denne sag er over 50 dage gammel og uafsluttet.
Nu tager jeg mod til mig, ifølge mit ovenstående indlæg
fra 25. sept. har jeg selv fundet svaret på spørgsmålet om,
hvordan man omstiller PCen til at kunne skrive
med græske bogstaver.
Iflg. spillereglerne her er det den, der kommer med svaret,
som får points. Jeg er ikke points-jæger,
men sætter prikken i hullet for "svar" og skyder af.
Mvh., HansUwe
Avatar billede hansuwe Juniormester
17. oktober 2010 - 22:00 #10
Hej en sidste gang,
jeg fik en rutinebesked fra Admin. om,
at denne sag er over 50 dage gammel og uafsluttet.
Nu tager jeg mod til mig, ifølge mit ovenstående indlæg
fra 25. sept. har jeg selv fundet svaret på spørgsmålet om,
hvordan man omstiller PCen til at kunne skrive
med græske bogstaver.
Iflg. spillereglerne her er det den, der kommer med svaret,
som får points. Jeg er ikke points-jæger,
men sætter prikken i hullet for "svar" og skyder af.
Mvh., HansUwe