Avatar billede mccookie Seniormester
16. august 2010 - 22:23 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Forbindelse til MSSQL server

Hejsa

Jeg er lidt ukendt med MSSQL og har nogle få, måske, simple spørgsmål og håber een eller flere venlige sjæle kan hjælpe.

Jeg har et program som håndtere et adgangskontrolsystem. Programmet anvender MSSQL 2005 Serve, hvilket er installeret sammen med systemet
Jeg har adgang til databasen via MS SQL værktøj og kan lave forspørgelser i databasen.

Mine spørgsmål er:

1) Er denne medinstalleret udgave begrænset til kun at virke lokalt? Forstået på den måde at jeg gerne vil have adgang til at spørge i databasen fra min hjemmeside.

2) Hvordan sætter jeg SQL server op, så jeg kan forbinde til den via IP, porte etc.??

Håber nogen kan hjælpe.

mvh.
Henning
Avatar billede Syska Mester
16. august 2010 - 22:36 #1
1)
Nej, den er "vist nok" begrænset på størrelsen, vist nok 10 GB og vist nok også X antal samtidige connections, men du kan nemt bruge den.

2)
Du skal nok enable Mixed Mode authentication, med mindre du har et Domain.
Start "SQl Server Configuration Manager", og sørg for at
SSCM(local) -> SQL Native Client 10.0 Configuration -> Client Protocols -> TCP/IP
er enabled ....

og ja, så er det jo bare at rette din connection string, så den passer til din DB etc.

mvh
Avatar billede arne_v Ekspert
17. august 2010 - 21:35 #2
Hvis det er en 2005 Express saa er limit 1 CPU, 1 GB RAM og 4 GB data.

http://www.microsoft.com/sqlserver/2005/en/us/express-features.aspx
Avatar billede Syska Mester
17. august 2010 - 22:11 #3
hmm, troede de havde ændret det lidt ...

Men kan se det er de samme limits på 2008.
Avatar billede mccookie Seniormester
17. august 2010 - 22:57 #4
2)
Du skal nok enable Mixed Mode authentication, med mindre du har et Domain.

?? Mixed mode.... hvor sætter jeg det??

Start "SQl Server Configuration Manager", og sørg for at
SSCM(local) -> SQL Native Client 10.0 Configuration -> Client Protocols -> TCP/IP
er enabled

Done, men hvordan virker det herefer?? Er det localhost og hvordan sætter jeg den op i routeren så jeg kan komme via WAN??

Dernæst..... systemmet er oprettet med en database og når jeg skal logge på sker det via windows logon. Kan man lave et særskilt logon som virker til MSSQL og den evt. specifikke database??
Avatar billede Syska Mester
17. august 2010 - 23:13 #6
Til det andet ... har du søgt på eksperten?

Det spørgsmål kommer ca. hver 3 måned.

Det er port 1433 TCP, og så vist et par andre hvis man ikke bruger default instance af MSSQL serveren.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. september 2010 - 21:03 #7
Tid at få afsluttet her?
Avatar billede arne_v Ekspert
26. september 2010 - 21:03 #8
buzzzz>

Du har iøvrigt ret - det er 10 GB fra 2008R2 !!
Avatar billede Syska Mester
27. september 2010 - 10:53 #9
10 GB er også meget for de fleste ...
Avatar billede mccookie Seniormester
18. oktober 2010 - 13:13 #10
lukker
Avatar billede arne_v Ekspert
19. oktober 2010 - 00:18 #11
Hmm.
Avatar billede Syska Mester
19. oktober 2010 - 00:25 #12
Præcis min tanke arne.