Avatar billede serverservice Praktikant
15. august 2010 - 11:37 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Server Fujitsu PRIMERGY TX150 (S6 eller S7) - Kvalitet og holdbarhed

Hej - jeg leder efter en mindre server til et lille firma og vil helst nærme mig noget fuldbolds. Dvs ECc ram , hotswap , overvågning af diske m.m . evt Intel Xeon .

Jeg vil gerne vide om kvaliteten af denne server er ok for min. 5 års levetid - eller evt s6?
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=fujitsu+siemens+primergy&sp=all&pid=796419

Jeg ahr mulighed for at købe den med xeon cpu og scsi diske fra min grossist samt 3 års onsite .

Jeg har erfaring med IBM og HP servere , men ved ikke hvor gode Fujitsu er , men kan se det er intel server hardware til en god pris - nogle der har erfaringer med dem ??

Hilsen Dennis Syrak

Jeg smider spørgsmålet her fordi der ikke er en "Server" kategori under Hardware - underligt , ikke ?
Avatar billede serverservice Praktikant
15. august 2010 - 12:22 #1
Her er lige specs. på S6 af samme server
PRIMERGY TX150 S6 er 6. generation af denne populære server. Denne server har et bredt anvendelsesormåde. Det indbyggede iRMC management system sikrer en effektiv fjernadministration.

Produktbeskrivelse

Fujitsu PRIMERGY TX150 S6 - Xeon X3220 2.4 GHz

Type

Server

Model

Tower - 5U

Dimensioner (B x D x H)

20.5 cm x 60.5 cm x 44.4 cm

Vægt

28 kg

Serverskalerbarhed

Envejs

Processor

1 x Intel Xeon X3220 / 2.4 GHz ( 4 kerner )

Cachehukommelse

8 MB L2

Cache pr. processor

8 MB ( 2 x 4MB (4MB pr kerne par) )

RAM

2 GB (installeret) / 8 GB (maks.) - DDR2 SDRAM - ECC - 800 MHz - PC2-6400

Controller for lagring

Serial Attached SCSI ( Serial Attached SCSI ) ( LSISAS1068E ) ; Serial ATA ( Serial ATA-300 )

Server-lagringsenheder

Hot-swap 3.5"

Harddisk

Ingen.

Optisk lagring

DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM

Ca Samme server spec findes også som S7 model

Jeg kan se at den har mulighed for SAS diske fremfor Sata - hvilket ligner mere en rigtig server og Xeon
Avatar billede serverservice Praktikant
22. august 2010 - 10:18 #2
slut