Avatar billede leif Seniormester
15. august 2010 - 00:28 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Igang med .NET

Hej,

Jeg har hørt flere sige at .NET sikkert kan løse min "simple" opgave.

Jeg skal bruge et lille program som logger op på en SQL2008, henter nogle data omskriver dem en lille smule, submitter til en URL og sætter i tabellen at de er hentet og submittet.

Nogen der ville have en god guide til hvordan jeg kunne komme igang med sådan et projekt ?

/Leif
Avatar billede arne_v Ekspert
15. august 2010 - 00:53 #1
C# og .NET vil være glimrende til opgaven.

Men kender du et andet sprog bedre, så kan det måske også.

F.eks. PHP !
Avatar billede leif Seniormester
15. august 2010 - 10:40 #2
Det var fordi at det skulle egentlig køre som en executable på en windows server.....
Avatar billede arne_v Ekspert
15. august 2010 - 16:20 #3
Og en BAT fil som kører php.exe med en PHP fil duer ikke?
Avatar billede leif Seniormester
16. august 2010 - 07:04 #4
Jo, du siger noget, det kunne det egentlig godt hvis det skulle være det. Det var ikke lige min første tanke men jo det er da en mulighed.....
Avatar billede janus_007 Nybegynder
16. august 2010 - 17:54 #5
Opgaven er måske simpel, men ikke krystalnem, men igen... naturligvis afhængig af hvor vigtige data det er.

Men meget vil gå galt, submit... error/ succes, omskriv af data(try/ catch)/ fejlogging, update db med status. Hvad hvis siden ikke svarer, nettet er nede osv osv.

Du bør sætte dig ned og lave et flowdiagram, sætte dig ind i hvert delelement og så kode det.

Og ja det lyder måske af meget til denne "simple" opgave, men hellere lave det ordentligt end halvt ;)
Avatar billede leif Seniormester
16. august 2010 - 18:44 #6
janus_007 -> Ja, det er fint nok, men jeg ville så stadig lede efter nogen gode start guides til at komme igang med.
Avatar billede arne_v Ekspert
16. august 2010 - 19:00 #7
Du skal vel bruge noget:
  C# generelt
  ADO.NET specifikt System.Data.SqlClient
  WebClient eller HttpWebRequest klassen

Men jeg synes stadigt at det var attraktivt at bruge eksisterende skills.
Avatar billede leif Seniormester
16. august 2010 - 20:20 #8
Ja, det kan jeg se.

Jeg tror bare jeg laver det som du snakkede om til at starte med, nemlig med php.

Men smid et svar for hentydning....
Avatar billede arne_v Ekspert
16. august 2010 - 20:46 #9
svar