Avatar billede godten18 Nybegynder
14. august 2010 - 19:05 Der er 8 kommentarer

pc crasher

Davs

Min pc kan nogle gange helt umotiveret finde på at gå i sort. Hvis min bærbar afspiller lyd imens computeren går i sort, siger den en underlig lyd, som når man rører på enden af et jackstik. Efter bærbaren er gået i sort, kan jeg høre at computeren genstarter, men skærmen forbliver altså sort og jeg bliver nødt til at bruge tænd/sluk knappen, for at få liv i den.

Jeg har haft computeren til reperation to gange, og de har ikke fundet noget. Dette tog jeg konsekvensen af, og gendannede helle lortet. Problemet forekommer dog stadigvæk.

Nogle foreslag til hvad jeg gør herfra, eller hvordan jeg kan fikse det?

ps. ved ikke lige hvor jeg skulle poste det her, så det kom op her:)
14. august 2010 - 19:22 #1
Velkommen til E. ...

Sådan som jeg læser det i først omgang; er der tale om TO computere ? Eller er det 'bare' din bærbare der er tale om ?

Kan det være et VARME problem ?

Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede godten18 Nybegynder
14. august 2010 - 20:12 #2
vi snakker en computer, altså min bærbare. Nej det er ikke et varme problem (fejlen skete præcis da jeg var færdig med at skrive dette svar første gang - typisk d:, og der var den på ingen måde varm). Jeg har windows 7
14. august 2010 - 20:28 #3
Hmmm... der kan være mange muligheder...

Se hvad der er af meddelser i (fejl)loggen ->

... [kontrolpanel] [Administration] [Log] ...
Avatar billede godten18 Nybegynder
14. august 2010 - 20:51 #4
Ok, den har registreret fejlen her

Kilde: kernel-power

Den siger om fejlen: "Systemet har genstartet uden først at lukke korrekt ned. Denne fejl kan skyldes, at systemet er holdt op med at svare, er gået ned, eller at strømmen forsvandt uventet."

og så står der noget indeunder detajler jeg ikke forstår, skal jeg prøve at kopiere det ind?
14. august 2010 - 22:03 #5
Hmmm... prøv bare ...

(Andre i denne tråd må gerne bidrage...)
Avatar billede godten18 Nybegynder
14. august 2010 - 22:40 #6
Praktisk visning

- System
- Provider
  [ Name]  Microsoft-Windows-Kernel-Power
  [ Guid]  {331C3B3A-2005-44C2-AC5E-77220C37D6B4}
    EventID 41
  Version 2
    Level 1
  Task 63
  Opcode 0
  Keywords 0x8000000000000002
  - TimeCreated
  [ SystemTime]  2010-08-14T16:21:47.362031100Z
-  EventRecordID 4082
Correlation
- Execution
[ ProcessID]  4
  [ ThreadID]  8
Channel System
Computer Steffen-Pc
- Security
[ UserID]  S-1-5-18

- EventData

  BugcheckCode 0
  BugcheckParameter1 0x0
  BugcheckParameter2 0x0
  BugcheckParameter3 0x0
  BugcheckParameter4 0x0
  SleepInProgress false
  PowerButtonTimestamp 0

og så i XML-vissning..

- <Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
- <System>
  <Provider Name="Microsoft-Windows-Kernel-Power" Guid="{331C3B3A-2005-44C2-AC5E-77220C37D6B4}" />
  <EventID>41</EventID>
  <Version>2</Version>
  <Level>1</Level>
  <Task>63</Task>
  <Opcode>0</Opcode>
  <Keywords>0x8000000000000002</Keywords>
  <TimeCreated SystemTime="2010-08-14T16:21:47.362031100Z" />
  <EventRecordID>4082</EventRecordID>
  <Correlation />
  <Execution ProcessID="4" ThreadID="8" />
  <Channel>System</Channel>
  <Computer>Steffen-Pc</Computer>
  <Security UserID="S-1-5-18" />
  </System>
- <EventData>
  <Data Name="BugcheckCode">0</Data>
  <Data Name="BugcheckParameter1">0x0</Data>
  <Data Name="BugcheckParameter2">0x0</Data>
  <Data Name="BugcheckParameter3">0x0</Data>
  <Data Name="BugcheckParameter4">0x0</Data>
  <Data Name="SleepInProgress">false</Data>
  <Data Name="PowerButtonTimestamp">0</Data>
  </EventData>
  </Event>
14. august 2010 - 22:54 #7
(Andre i denne tråd må gerne bidrage...)
Avatar billede godten18 Nybegynder
15. august 2010 - 12:31 #8
Hej, ser ud til at det er windows 7 den er gal med. søgte på kernel power, og denne her hjemmeside kom frem:
http://www.sevenforums.com/crashes-debugging/25106-win-7-reboots-randomly-kernel-power.html

Som jeg kan læse mig frem til, kan problemet skyldes mange ting.

Tror I jeg kan gå ind og få pengene tilbage, for har ingen anelse om, hvordan man gør de forskellige ting, som de skriver om inde på hjemmesiden.