Avatar billede LMB1 Nybegynder
13. august 2010 - 12:04 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

'Tom' formular...

Hej,
har et problem som nok er meget lille, men jer er helt access-grøn :)
Jeg har lavet en formular, der henviser til én tabel.
Det er tilladt at tilføje men ikke redigere felter; hvordan får jeg formularen til at vise tomme felter som udgangspunkt (og ikke allerede eksisterende data i tabellen)?
På forhånd Tak
L
Avatar billede Ialocin Novice
13. august 2010 - 14:47 #1
Hej LMB1

Skal lige forstå dig ret:

Du har oprettet en tabel med x-antal felter.
Du har oprettet en formular på baggrund af din tabel.

Det du mangler, er det at kunne oprettet en ny post ??

mvh Nicolai
Avatar billede mugs Novice
13. august 2010 - 17:25 #2
DoCmd.OpenForm "din form", acNormal, "", "", acAdd, acNormal
Avatar billede LMB1 Nybegynder
15. august 2010 - 13:02 #3
Nej,
jeg har i formularen lavet de felter, der skal vises.
Problemet var at formularen ved åbning var udfyldt med data fra den første linie i tabellen og ikke tomme felter klar til indtastning af en ny post...
Men jeg tror jeg har løst det selv med en makro, der danner 'ny post' ved åbning af formularen. Det kan sikkert gøres på flere måder men tror det har virker efter hensigten.
Tak for dit svar.
Lina
Avatar billede mugs Novice
15. august 2010 - 13:33 #4
Så lægger du blot et svar og accepterer det selv. Derved lukkes spørgsmålet og du får dine point igen.
Avatar billede LMB1 Nybegynder
15. august 2010 - 14:35 #5
ok, det gør jeg.
Havde helt overset dit svar men må dertil sige at jeg heller ikke helt forstår det... :)
Avatar billede mugs Novice
15. august 2010 - 16:32 #6
DoCmd.OpenForm "din form", acNormal, "", "", acAdd, acNormal

Kommandoen åbner en formular klar til indtastning af en ny post. Du bør undgå for mange makroer i din færdige applikation, de har det med at gøre databasen stor og ustabil.
Min kommando er i VBA og lige til at sætte ind i en kommandoknap, når du skriver formularens navn.
Avatar billede LMB1 Nybegynder
16. august 2010 - 08:32 #7
Tak for det, det vil jeg prøve i stedet for makroen