Avatar billede Nesta Juniormester
12. august 2010 - 23:23 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Driver installation til Notebook

Hej

Min lillebror har formateret sin Notebook, men efter nyinstallation har den ikke installeret netværk, og vi har ingen driver cd.

Derfor har vi prøvet at hente nogle fra nettet, men uden held. Det vigtigste er egentlig netværk installation, men ingen af driverne kan vi få til at virke.

Det er en HP Pavilion dv6500 Entertainment Notebook PC series, og drivere er fundet her:

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareIndex.jsp?lang=en&cc=us&prodNameId=3380543&prodTypeId=321957&prodSeriesId=3369402&swEnvOID=1093&taskId=135&swLang=6

Under netværk ser det ud som om, der kun er trådløse drivere til den.

Nogen idéer?
Avatar billede haverslev Novice
13. august 2010 - 11:59 #1
Hvad er den "FØDT" med af styresystem ?

Prøv lige at tjekke om den ikke hedder noget mere/andet i model nr. - se på mærkaten i bunden af pc`en -  dv6500 ER en massebetegnelse :-)

Find dit model nr. her.
Start med at installere Chipset driveren, hvis sådan findes, idet mange chipset drivere indeholde f.eks driveren til netværkskortet
http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/ProductList.jsp?lang=en&cc=us&prodTypeId=321957&prodSeriesId=3369402&taskId=135
Avatar billede Nesta Juniormester
13. august 2010 - 12:46 #2
Der var Windows Vista på den før. Nu har vi installeret XP Pro.

Det er den øverste på det link. Når man klikker på den, så synes jeg ikke, der kommer nogen Chipset-drivere frem.
Avatar billede haverslev Novice
13. august 2010 - 13:02 #3
Det er simpelt hen fordi der IKKE er drivere til rådighed for XP, kig f.eks under Vista og der kan du se alle driverne.

Du skal så på "jagt" efter div. drivere du mangler til XP.
Se f.eks hvad de hedder under Vista og google dem som XP drivere istedet for.
Du kan så være heldig at finde dem, men nogle kan du også være så uheldig, at de slet ikke findes.

Tillige kan du tjekke alle DV65xx modellerne igennem og se om der evt. er driver der kan bruges til XP.

Hvis ikke du kan finde passende drivere til XP, så er sidste udvej at installere Vista igen - eller alternativt Windows 7
Avatar billede Nesta Juniormester
13. august 2010 - 13:16 #4
Okay, det var da ærgerligt.
Avatar billede haverslev Novice
13. august 2010 - 14:22 #5
Ja, desværre har bl.a HP valgt ikke at supportere XP drivere på mange af deres maskiner, men kun supportere Vista og W7

God driver jagt :-)

http://www.eksperten.dk/faq#faq-3