Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
10. august 2010 - 15:53 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Bogstaver rykker sammen ved print

http://www.wem.dk/word-merge-textproblem.gif
har jeg lagt et eksempel på en adresse.

Brevflet sker uden problemer. Men ved tryk på udskrift / print, rykker alle bogstaver i flettefelterne sig sammen.

Afslut word, start word - så virker det som regel igen. Ellers skal maskinen genstartes.

Fonte anvendt på flettevariable: Arial

System: oplevet i både word 2003 og 2007 sp2 (Danske versioner)
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
10. august 2010 - 22:08 #1
Problemet lyder til at være præcis det samme, som der er beskrevet en løsning på her (engelsk beskrivelse):
http://www.brianstevenson.com/blog/microsoft-word-printing-issue-condensed-text-compressed-text-gibberish-jibberish-hieroglyphic/

Oftest er det printer driveren, der skal opdateres/udskiftes, når der er sådanne printproblemer, men i dette tilfælde er det øjensynligt en anden løsning, der skal til.
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
11. august 2010 - 08:42 #2
lene-fredborg: svar venligst - hvis det ikke lige umiddelbart virker fik jeg nogle engelske gloser så jeg kan søge videre.

I øvrigt har jeg forsøgt med forskellige printerdrivere.
Og til andre der måtte finde denne tråd kan jeg lige oplyse at der er tale om en HP4700 printer, og problemet har også tidligere været på en HP 4350.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
11. august 2010 - 08:58 #3
Diverse printerproblemer i Word har tit været knyttet til HP-printere (HP's printer drivere er åbenbart ikke optimale i forhold til Word). Men ifølge det, jeg fandt frem til, var dette specifikke problem (hvis det altså er det samme som i det link, jeg sendte før), ikke printerspecifikt.