Avatar billede kajac Nybegynder
08. august 2010 - 16:09 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Telefonbegrænsning slået til!

Hej, jeg har fået en mobil nokia type 6500 slide foræret af en bruger der ikke ville have den mere.
Jeg har så sat mit eget simkort i som bliver accepteret, men den kommer med meldingen: telefonbegrænsning er slået til.
Jeg tror han har prøvet med flere forskellige koder, men intet har hjulpet.
Jeg har så selv prøvet med to koder jeg fandt på en hjemmeside, men de bliver ikke accepteret, den melder stadig det samme, så hvad gør jeg?
Ham jeg fik telefonen af, siger at han ikke har bedt om begrænsning, og den har ikke været brugt i lang tid - ca. et år.
Håber du kan forklare mig hvad der er sket, og hvad jeg kan gøre.

Venlig hilsen Annie
08. august 2010 - 22:12 #1
Jeg kan ikke forklare hvad der er sket, men jeg proevede at google paa 'telefonbegraensning' og fik et 6 resultater fra mennesker der har oplevet det samme.  Et af resultaterne giver et par links til selv at fikse det for Nokia telefoner.  Jeg er har ikke dykket ret dybt ind i det, men det kunne da vaere at der var noget der kunne hjaelpe.
10. august 2010 - 06:12 #2
kajac, fik du mit indlaeg?  Jeg ville vaere glad for en reaktion.
Avatar billede kajac Nybegynder
12. august 2010 - 18:05 #3
Hej. tak for dit svar.
Det viser sig at begrænsningen er sat til fra "3", for at beskytte brugeren.
Man skal have den åbnet i det firma man har købt telefonen i, hvis den som i mit tilfælde, er overtaget efter en anden, der har haft begrænsning på.
Dette er let gjort, da der er et nummer i telefonen, en slags "CPR" nummer, der genkender den, og forretningen kan gøre det ret nemt.

De skal bare bruge de data der er som bevis på,at man har ret til telefonen, i dette tilfælde, køberens cpr.nummer.
Da først dette var i orden, gik det nemt.

Hilsen Kajac
12. august 2010 - 19:05 #4
Det var ogsaa saadan cirka det jeg fandt ud af ved at google som sagt i #1.

Men det er godt at problemet er loest.  Saa nu vil jeg bede dig lukke spoergsmaalet.  Som du muligvis allerede ved lukker man et spoergsmaal ved at acceptere et svar, et indlaeg markeret med gult, og man accepterer et svar ved at saette et flueben i den lille firkant og derefter klikke paa "Accepter svar og afgiv points."  I et lukket svar er den gule prik groen.  Du har i denne traad to svar, et fra mig og et fra dig selv.  Hvis du mener at mit indlaeg var til hjaelp boer du acceptere mit svar, hvilket vil resultere i at jeg faar de udlovede points (ja tak.)  Hvis du ikke mener at have haft nytte af mit indlaeg, saa accepter dit eget svar (hvorved pointsene kommer tilbage til dig selv.)  Saa er spoergsmaalet under alle omstaendigheder "ryddet op" og staar ikke laengere som aabent i min liste af indlaeg.