Avatar billede torotune Nybegynder
06. august 2010 - 11:56 Der er 1 løsning

Problem med at connecte til Sql Server lokalt

Hej,

Jeg har problemer med at connecte til en MDF-fil liggende lokalt på min maskine når jeg prøver gennem SQL Server Management Studio.

Det er SQL Server Express 2008, og MDF-filen er oprettet via Database Explorer i VWD Express 2010. Derfra kan jeg fint browse tables osv.

Men når jeg prøver gennem Management Studio får jeg fejlen:

TITLE: Connect to Server
------------------------------

Cannot connect to (local).

------------------------------
ADDITIONAL INFORMATION:

Der opstod en netværksrelateret eller forekomstspecifik fejl, da det blev forsøgt at oprette forbindelse til SQL Server. Serveren blev ikke fundet, eller der var ikke adgang til den. Kontroller, at forekomstnavnet er korrekt, og at SQL Server er konfigureret til at tillade fjernforbindelser. (provider: Navngivet pipe-provider, error: 40 - Der kunne ikke åbnes en forbindelse til SQL Server.) (Microsoft SQL Server, Error: 2)

Nogen der har prøvet dette?
Avatar billede torotune Nybegynder
12. september 2010 - 12:45 #1
Lukker.