Avatar billede CkaaY Nybegynder
04. august 2010 - 15:58 Der er 12 kommentarer

Min pc fryser (går totalt i stå)

Hej, jeg har et lille problem med min PC

når jeg sidder og spiller/surfer så går den pludselig bare i stå?

Skærmen fryser fast og den bliver bare sådan til jeg holder sluk knappen nede? Prøvede at sætte en film på og lidt efter 5 minutter gik den i stå igen, Jeg har en lille idé om det er grafikkortet der er stået af, men er ikke helt sikker. Så håber på en løsing da jeg skal bruge den til min uddannelse efter sommerferien og har ikke penge til en ny computer lige nu :S

Hilsen Carsten
Avatar billede 220661 Ekspert
04. august 2010 - 16:42 #1
Bærbar stationær?
Varmeproblem kunne det være, hvis pc er beskidt indeni
Avatar billede CkaaY Nybegynder
04. august 2010 - 17:07 #2
Det er en stationær, med windows vista
Avatar billede 220661 Ekspert
04. august 2010 - 17:12 #3
Prøv at kontrollere kabinettet indvendigt.
http://www.spywareinfo.dk/#/tip-og-tricks/rens_taern.htm
Avatar billede CkaaY Nybegynder
04. august 2010 - 17:34 #4
Gjordt, Men den går stadig i hak :S
04. august 2010 - 19:15 #5
... hvis du bare starter den op UDEN at iøvrigt starte noget som helst - hvad så ?

---

Hvis du 'kunstigt' skal belaste PC'en så brug ->
HeavyLoad V2.4 http://www.jam-software.com/freeware/index.shtml
Avatar billede CkaaY Nybegynder
04. august 2010 - 19:21 #6
Hvad skal det gøre godt for?
04. august 2010 - 19:41 #7
... for at teste/afprøve om det (kun?) er under belastning at den 'dør' ?

---

Prøv også at opstarte i [Fejlsikker tilstand] ? Dør den også der ? Efter >1 time.

Eller i RENT BIOS billed ? >1 time...
Avatar billede CkaaY Nybegynder
04. august 2010 - 19:49 #8
prøver
Avatar billede CkaaY Nybegynder
04. august 2010 - 20:25 #9
tjaa, nu har Heavyload lavet en fil på over 2 GB og den har kørt et godt stykke tid, og den er ikke død endnu? :S
04. august 2010 - 20:33 #10
... hvad så med det du oprindeligt skriver om ?
Avatar billede CkaaY Nybegynder
05. august 2010 - 00:05 #11
Forstår ikke rigtig det spørgsmål
05. august 2010 - 06:25 #12
Citat:
når jeg sidder og spiller/surfer så går den pludselig bare i stå?

Skærmen fryser fast og den bliver bare sådan til jeg holder sluk knappen nede? Prøvede at sætte en film på og lidt efter 5 minutter gik den i stå igen, Jeg har en lille idé om det er grafikkortet der er stået af, men er ikke helt sikker. Så håber på en løsing da jeg skal bruge den til min uddannelse efter sommerferien og har ikke penge til en ny computer lige nu