Avatar billede rasmusmb2 Nybegynder
03. august 2010 - 22:35 Der er 2 kommentarer

Windows 7 brugerprofil

Min ene PC gik ned den anden dag, og efter genstart blev jeg logget på med en midlertidig brugerprofil. Efter endnu en genstart blev jeg logget på med min almindelige profil, hvor den brugte lang tid på at "forberede skrivebordet". Herefter startede den fint op, men alt hvad jeg havde i dokumenter var væk. Filerne fylder stadig på harddisken, da jeg kan se jeg stadig har den samme mængde plads fri. Det er som om den har oprettet en ny bruger, med det samme navn. Hvis jeg går ind i documents and settings kan jeg godt se min gamle bruger, og der kan jeg gå ind i dokumenter. Her kan jeg kun se mapperne billeder og videoer hvis jeg vælger "vis skjulte filer/mapper". Når jeg klikker på dem skriver den at de henviser til en placering som ikke er tilgængelig. Jeg har prøvet alt med at overtage ejerskab osv., men det hjælper intet. Hvordan får man adgang til filerne? Alle vores billeder ligger i disse mapper.
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2010 - 06:54 #1
når du står på skrivebordet skal du i start have tilføjet funktionen kør

http://www.windows7guide.dk/tips-a-tricks/41-tips-a-tricks/209-tilfoj-kor-til-startmenuen-i-windows-7

i kør skal du kopiere denne sætning ind

          control userpasswords2

ligesom i xp bare skal det gøres i win 7 fra kør.

http://wiki.ljackson.us/Control_Userpasswords2

nu vælger du den konto du vil logge på ved at markere den og fjerne hakket i

brugere skal angive brugernavn og så videre
i boksen der fremkommer vil vil bruerens navn stå og her undlader du at sætte kode på - det kan du jo gøre samme sted hvis kontoen virker efter genstart
kig også under avanceret hvis du har lyst

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
11. april 2011 - 09:08 #2
var det løsningen