Avatar billede laven Nybegynder
02. august 2010 - 12:20 Der er 8 kommentarer

Har dummet mig gevaldig og har brug for hjælp

Ja som overskriften siger her jeg dummet mig meget jeg havde nogen problemer med at slette og få adgang til nogen filer i mapper i mit windows 7 så jeg søgte efter en måde til at få adgang til mine mapper på jeg prøvede så følgende råd

Prøg om dette kan hjælpe dig du skal logge af og på igen før det virker.
For at aktivere super administrator accounten skal følgenede gøres.
1. Gå til start
2. Alle programmer
3. Tilbehør
4. Højreklik på command prompt og vælg kør som administrator
5. skriv " Net user administrator /active:yes "  Uden anf tegn.
6. Tryk ok
Nu kan superadministrator vælges fra login skærmen. der er ingen password på Accounten, det vil være en god ide at sætte et password på.
skriv følgene For at fjerne superadmin funktionen igen.
" Net user administrator /active:no "

Men fik så lavet så meget ged i den at jeg nu ikke kan få adgang til en af mine harddiske mere for jeg kom til at fjerne nogen gruppe og bruger navne inde under tilladelser og har nu ikke adgang til min harddisk mere håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig

Lars
Avatar billede claes57 Ekspert
02. august 2010 - 12:29 #1
systemgendannelse?
Avatar billede Poko1 Ekspert
02. august 2010 - 12:33 #2
Hvis du har Win7 dvd start op på den når du når så langt som der hvor du kan vælge instaler er der til venstre forneden mulighed for at køre reparation hvis du ikke har win dvd så hent denne.
http://neosmart.net/blog/2009/windows-7-system-repair-discs/
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2010 - 12:51 #3
Prøv som claes57 foreslår en ufarlig systemgendannelse, fra før problemet opstod. Det er altid et forsøg værd efter min mening

http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-vista/System-Restore-frequently-asked-questions
Avatar billede laven Nybegynder
02. august 2010 - 12:53 #4
systemgendannelse har jeg prøvet og det virker ikke

Synes det er lidt voldsomt at skulle til at køre reparation af windows 7 der må da være en måde til at oprette tiladelse til den bruger jeg logger på med så jeg kan få adgang igen for jeg kan sagtens få adgang med super administrator
Avatar billede claes57 Ekspert
02. august 2010 - 13:12 #5
som admin højreklik på drevet. Vælg egenskaber, sikkerhed, og giv din type mulighed for læs/skriv.
Avatar billede Poko1 Ekspert
02. august 2010 - 14:10 #6
Nu er en system rep i windows7 nu også en ret ufarlig ting og der mistes intet.Tager ganske få min. alt efter hvor meget nder skal rettes.
Avatar billede laven Nybegynder
02. august 2010 - 14:10 #7
så virker det sådan nogenlunde nu er der bare en hængelås på alle mine mapper men jeg kan godt gå ind under dem men kan man ikke fjerne den hængelås?