Avatar billede sth Novice
30. juli 2010 - 18:03 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

lave kopi af tabel til anden tabel i sql

hej

jeg har en tabel jeg gerne vil have lavet en kopi af til en anden tabel, de er helt ens.
er der en nem måde at flytte data på (skal være med sql) kan man lave en INSERT INTO direkte fra en Select?

eller er det at læse alle poster fra en ende af og så rulle igennem?
Avatar billede sth Novice
30. juli 2010 - 20:39 #1
hmm ja det kan man så godt, men nok ikke fra en server til en anden

INSERT INTO tbl_temp2 (fld_id)
  SELECT tbl_temp1.fld_order_id
  FROM tbl_temp1 WHERE tbl_temp1.fld_order_id > 100;

men høre da gerne om det hvis jeg tager fejl
30. juli 2010 - 21:59 #2
sth, jeg undlod at arbejde med dit spoergsmaal (og undlader at arbejde videre med det nu) fordi du har adskillige spoergsmaal, helt tilbage til 2006, som du har undladt at lukke.  Jeg maa af tidshensyn prioritere hvilke spoergsmaal jeg arbejder med, og da jeg laegger stor vaegt paa at de spoergsmaal jeg deltager i bliver "ryddet op" og lukket naar de ikke laengere er aktuelle vaelger jeg spoergsmaal fra medlemmer uden gamle aabne spoergsmaal.

Men hvis du nu lukker dine aabne spoergsmaal, saa kan jeg komme med loesningsforslag.  Jeg kan se fra http://www.eksperten.dk/spm/879155 at du paa trods af mange aars medlemskab er i tvivl om systemet.  Saa: (1) tryk paa "min profil" og derefter forneden paa "oprettede spoergsmaal."  (2) Gaa side for side gennem de spoergsmaal der ikke er markeret med groent. (a) For spoergsmaal hvor du har brugbare svar, saa som http://www.eksperten.dk/spm/889394 , kan du acceptere svaret.  (b) For spoergsmaal med brugbare loesninger i form af kommentar, saasom http://www.eksperten.dk/spm/901074 , maa du bede den der har lavet indlaegget om at oprette et svar.  (c) For spoergsmaal hvor du ikke har modtaget brugbare loesninger og for spoergsmaal hvor du har indkaldt svar og der ikke er kommet noget maa du selv oprette et svar (der for eksempel bare siger "Jeg lukker") og acceptere det.
Avatar billede sth Novice
01. august 2010 - 17:18 #3
hej tak for dit svar, det glæder mig at du dog bruger tiden på at i rettesætte mig.

og jeg er som sådan ikke uenig i det du skriver, men må dog tilstå at jeg ikke har været opmærksom på at jeg havde en del åbne, de vil blive forsøgt lukket,  men må indrømme jeg jeg er lidt træt af at folk herinde ikke kan finde ud af at komme med et svar i stedet for at komme med en kommentar, og det selv om de kommer med noget de selv opfatter som brugbart, hvorofr er det man skal tigge folk om at komme med et svar.

Jeg mener selv at jeg meget ofte skriver om de smider et svar og så ska lman vente på det, det virker som om at folk er bange for at komme med et svar.

Noget andre der undre mig er hvordan nogel personer herinde inc dig bruger mere tid på at lege politi end at hjælpe og nå man så spiller tøse tur ved at skrive
"Men hvis du nu lukker dine aabne spoergsmaal, saa kan jeg komme med loesningsforslag"

hvordan syntes du selv det lyder... nå glem det  og lad være med atsvare på denne, jeg svare dig ikke tilbage aligevel :-)