Avatar billede KSN Mester
25. juli 2010 - 11:58 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Irriterende Makroer

Hejsa.

Jeg har Microsoft office på min computer, hver gang jeg åbner et nyt/tomt dokument, så spørger den om noget med makroer. Har læst lidt om det rund om på nettet.
Men
1. Aner ikke hvad det er.
2. Har aldrig gjort forsøg på at bruge det.

Den spørger om det samme ca. 5 gang hver gang jeg åbner word, hvordan kommer jeg af med det.
Har forsøgt med Deaktiverer uden meddelse i sikkerheds center.

Hjælp
Avatar billede supertekst Ekspert
25. juli 2010 - 12:08 #1
Hvilen version anvender du?

Hvordan ser meddelelsen ud?
Avatar billede 220661 Ekspert
25. juli 2010 - 12:29 #2
Hvis du sletter den normal.dot du bruger nu, opretter Windows en ny automatisk med fabriksindstillingerne indlæst. Skulle kunne løse dit problem, vil jeg mene.
http://wordblog.thedoctools.com/#post60
Avatar billede claes57 Ekspert
25. juli 2010 - 12:31 #3
hvis du har fået din word-skabelon af din arbejdsplads, så vælg 'aktiver alle makroer' - de har sikkert lavet nogle til dit brug.
Hvis du ikke har fået skabelonen fra en kendt kilde, så bare slet den. Word laver så en ny skabelon med standard-indstillinger, uden makroer i.
I 2007 er det office-knappen - 'ny' - vælg 'mine skabeloner' - der er en, der hedder 'tomt dokument' - højreklik på den og slet.
Luk word uden at gemme - så skulle den være ok ved næste start.
Avatar billede KSN Mester
25. juli 2010 - 14:17 #4
Først lige svar til supertekst.

Det er Office 2007

og den skriver
"Den funktion du forsøger at køre, indeholder makroer eller data, som kræver understøttelse af makrosprog. Du har valgt ikke at installere understøttelse af makroer."

Jeg har lige kortet det lidt ned :)
Men altså det har virket fint i lang tid, og så dukker den pludselig op.

Til Claes57:
Det er jo når jeg trykker på word knappen og bare åbner programmet det popper op. Så der bliver ikke brugt nogen skabelon.
Har også prøvet med "Aktiver alle makroer" Problemet dukker stadig op.
Avatar billede supertekst Ekspert
25. juli 2010 - 14:44 #5
ok - arbejder du med dokumenter med andet "efternavn" end .docx?
Avatar billede 220661 Ekspert
25. juli 2010 - 14:48 #6
#2
Det er da mit indtryk at Word indlæser da normal.dot ved program opstart.
Eller er jeg forkert på den?
Avatar billede claes57 Ekspert
25. juli 2010 - 16:24 #7
din fejlmeddelelse er jo bla
"Du har valgt ikke at installere understøttelse af makroer."
så det hjælper ikke at sige ja/nej til makroer - den ved slet ikke, hvad det er, og det er det, den brokker sig over.
Du skal reparere office, og få understøttelse af makroer med.
Avatar billede KSN Mester
25. juli 2010 - 17:24 #8
Sidder ikke ved min egen computer, men prøver det i aften, når jeg kommer hjem.

Tak ind til nu, giver lige svar tilbage i morgen aften.
Avatar billede KSN Mester
15. januar 2011 - 10:48 #9
Fik aldrig fundet løsningen. Lukker tråden