Avatar billede jokerper Nybegynder
22. juli 2010 - 22:59 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til at få login til at virke efter hensigt

Hejsa

Jeg har siddet og fumlet lidt, lige pludselig bemærker jeg at der vist nok er noget galt med mit login.

Jeg har lavet det sådan at der er flere brugere som efter login får hver sin side:
bruger/bruger1/page1.php
bruger/bruger2/page1.php
bruger/bruger3/page1.php

Men det fejler lige nu ved, at jeg kan rette i adresselinjen og bare skrive 1,2 eller 3, så kommer jeg ind på siden.

Lidt kode:

Database: id,session_id, username, password

$session_id = md5(uniqid(rand()));
$_SESSION['session_id'] = $session_id;
        $_SESSION['member_ID'] = $row['id'];
        $_SESSION['username'] = $row['username'];

page1.php:
if (!$_SESSION['session_id'] == $data['session_id'] && !$_SESSION['username'] == $data['username'] ) {

Det som jeg tror er mit problem er:
Jeg får ikke $_SESSION['member_id'] til at parre sig med $_SESSION['session_id'] samt evt. $_SESSION['username']
Avatar billede decoon Nybegynder
23. juli 2010 - 00:13 #1
Slet "!" foran din variable i if funktionen(!$_SESSION[], evt sæt den ind i !=, hvis det er det du ønsker), og opdatere din login session_id? Jeg forstår ikke grunden til at sammenligne session_id, da den $_session du laver sætter et tilfældig md5 krypteret tal? :/

Du kan evt. nøjes med at lave en if (isset($_SESSION['session_id'])) { } i stedet for, og så huske at slette din session når du logger ud igen.
Avatar billede jokerper Nybegynder
23. juli 2010 - 00:20 #2
Det er fordi jeg opdaterer DB med $session_id ved login.

Men det lykkedes mig vist nok at finde en løsning.

Ved brug af: !=

if ($d != $a)
Avatar billede jokerper Nybegynder
23. juli 2010 - 01:11 #3
Nej nu opgiver jeg sku´snart.