Avatar billede card Nybegynder
15. juli 2010 - 18:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

RAID opsætning på en fujitsu siemens primergy tx150 s6

Jeg har købt en ekstra HD og vil gerne kører RAID på min server.

Kan det lade sig gøre at skifte til RAID unden at geninstallerer al softwaren?

Til at starte med har jeg installeret ServerView RAID Manager softwaren, men så er jeg også gået i stå.
Avatar billede Selas Nybegynder
15. juli 2010 - 19:22 #1
Er det raid0 (stripe - hastighed) eller raid1 (redundancy - sikkerhed ved data tab) du vil køre?

Er harddiskene ens?

Som jeg kan se sidder der to controllere i maskinen, hvilken sidder den på?
Avatar billede card Nybegynder
15. juli 2010 - 19:33 #2
HD'erne er lige store.

Controlleren hedder vistnok LSI Embedded Megaraid

Jeg vil gerne kører raid 1.
Avatar billede Selas Nybegynder
15. juli 2010 - 20:40 #3
I manualen nederst på side 39 (punkt 3.2.3) ser det, som jeg forstår det, ud til at ved at vælge view/add i stedet for "new" vil det virke uden at slette data, men den skriver så også kun "if possible" så den tager altså forbehold for om det virker, men tag en backup før du prøver, det er også en høj risiko operation selv om det bliver understøttet, men det er jo værd at prøve. Jeg har heller ikke læst det hele minutiøst igennem, det er ikke utænkeligt at jeg har misset noget vigtigt.

Held og lykke med projektet.  =)

Manual:
http://download.intel.com/support/motherboards/server/s5500hv/sb/embedded_mr_sw_ug_v01.pdf
Avatar billede card Nybegynder
16. juli 2010 - 23:11 #4
Ja det ville den så ikke.

Hvad gør man så?
Avatar billede Selas Nybegynder
17. juli 2010 - 01:48 #5
Tager backup, bruger punktet "new", installerer windows fra bunden af og nyder en frisk ren windows installation ligner udsigten som jeg ser det er jeg bange for.

Men som sagt har jeg ikke læst hele manualen igennem, der er simpelthen for mange ord, kan ikke afvise der er noget nyttigt der, men tvivler på det ud fra oversigten.