Avatar billede Skillzmize Nybegynder
09. juli 2010 - 12:54 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Manglende svar på emne

Jeg har oprettet en del emner efterhånden, og jeg syns oftere og oftere, at når man endelig kommer frem til en løsning, så vil folk ikke have deres point.

Hvad gør man i sådan en situation? Skal jeg bare selv komme med et svar, og så få lukket tråden, eller skal jeg blive ved med at "rykke" efter svar fra de personer der har fortjent points?
Avatar billede Slettet bruger
09. juli 2010 - 13:05 #1
Hej Skillmize

Jeg går ud fra at du blandt andet refererer til denne her: http://www.eksperten.dk/spm/913529#reply_7614488

Jeg har også selv nogle gange, hvor jeg har været spørgeren, været udsat for det samme. Jeg siger blot nu hvad jeg plejer at gøre, og det er ikke nødvendigvist det rigtige, men jeg synes nu alligevel det er fair.

Jeg plejer at smide en kommentar hvor jeg kommer med en 14 dages deadline til dem som hjalp. Og her gør jeg det klart at hvis ikke de smider et svar indenfor 14 dage så tager jeg selv pointene... Jeg kan ikke rigtigt se, om det er for eller imod reglerne, men jeg synes det er en fair løsning...

\Dan
Avatar billede milter Ekspert
09. juli 2010 - 13:30 #2
De sidste par dage har der tilsyneladende været kludder i ekspertens udsendelser af mail ved nye indlæg i emner, man overvåger.

Jeg har enten ikke fået nogen overhovedet eller fået dem med op til 1 døgns forsinkelse, så måske er det der, problemet ligger.
Avatar billede michael_stim Ekspert
09. juli 2010 - 13:36 #3
Hvis folk skriver at de ikke vil have point, lægger du bare et svar selv, accepterer og takker for hjælpen. Er der flere der har deltaget i korrekt svar, spørger du dem om de vil have point og har de ikke svaret inden for et par dage, tager du dem selv.
Avatar billede Jensen DK Novice
09. juli 2010 - 13:44 #4
Det er tit at der er kuk i mail systemet, og får man ingen mail kan man så heller ikke lægge et svar, så måske er det kun når hjælperen skriver at han / hun ikke modtager point at man så selv skal lægge et svar og tage de udlovede point hjem.
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
09. juli 2010 - 14:02 #5
Ja Dan, osse den :)

Dvs, hvis jeg ikke har hørt noget inden for 2-3 dage, så er det OK at snuppe pointene?
Avatar billede vejmand Juniormester
09. juli 2010 - 15:48 #6
Jer der ikke får mail, er det en TDC-mail adresse i har?

Jeg har for længe siden også haft problemer med mails fra Eksperten. Så oprettede jeg en Gmail, og siden har der ikke været problemer.

Det er noget med at TDC's server fejlagtig opfatter mails fra Eksperten som spam.....
Avatar billede milter Ekspert
09. juli 2010 - 15:54 #7
#6.

Jeg har en YouMail-konto. Problemet er ikke konstant men dukker kun op indimellem. Jeg har ikke opdaget noget mønster.
Avatar billede vejmand Juniormester
09. juli 2010 - 16:03 #8
Jeg kender ikke YouMail, så jeg kan ikke sige om det er samme problem.

Da jeg brugte min TDC-mail på Eksperten var der heller ikke noget mønster, ind imellem var det bare helt galt, til andre tider virkede det ok.

Efter jeg oprettede en Gmail, og satte den til at videresende mails til min TDC-mail, har jeg (mig bekendt) ikke misset én eneste mail.

Men som sagt, jeg kan ikke sige om det vil hjælpe dig.....
Avatar billede milter Ekspert
09. juli 2010 - 16:26 #9
#8.

Takker. Måske bider jeg i det sure æble og opretter min ottende mailkonto :-)
Avatar billede Slettet bruger
09. juli 2010 - 17:18 #10
Jeg mener nu aldrig det kan være spørgerens ansvar, om hjælperen har fået en mail eller ej.
Det med at Eksperten.dk sender mails ud er vel bare en "ekstra" service, men man kan jo som hjælper sagtens gå ind og se den pågældende tråd selvom der ikke er kommet nogen mail til hjælperen...

Så min egen holdning er som sagt at det er helt fint at man som spørger sætter en rimelig deadline til hjælperen med at lægge et svar. Og så må det være hjælperens problem hvis der ikke kommer nogen mail...

\Dan
Avatar billede vejmand Juniormester
09. juli 2010 - 18:25 #11
dannielsen >> Det kan man selvfølgelig mene.

Du har selv deltaget i over 700 spørgsmål, så kan det nu godt være lidt svært at gennemgå dem, måske en gang om ugen, for at se om der er nyt.

Jeg har deltaget i over 7000 spørgsmål, så bliver det endnu mere uoverskueligt.

Og mange herinde har deltaget i mange mange flere, så jeg opfatter det nu ikke som en "ekstra" service, mere som en nødvendighed, hvis det skal fungere bare nogenlunde fornuftig.

Men sådan er vi jo heldigvis så forskellige.  :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
09. juli 2010 - 19:48 #12
Hvis svarer eksplicit melder ud at vedkommende ikke vil have point, saa er det jo helt regulaert selv at tage point.

Ellers spoerger du naturligvis.

Hvorlaenge skal man vente paa svar inden man selv tager point? Det er jo en vurderingssag. Jeg synes at 2-3 dage er for kort tid. 2-3 uger lyder mere passende. Det haender jo at folk rejser paa ferie eller er syge eller en million andre ting. Men der er nok forskelligt syn paa det - det er ogsaa mit indtryk at det i nogen kategorier gaar hurtigere end i andre fra spoergsmaal til accepteret svar.
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2010 - 22:49 #13
vejmand>> Jeg er fuldstændig enig i at det er en uoverskuelig opgave at gennemgå alle de spørgsmål man nu har deltaget i, så om det er 7000 eller 700 så ville det stadig tage alt for lang tid, efter min mening, at gennegå dem alle en gang om ugen fx.
Men jeg mener nu stadig ikke det kan være spørgerens ansvar om hjælperen får en mail eller ej. Det må være en sag imellem Eksperten.dk og hjælperen. Og det jeg mener med "ekstra service" er, at det er jo noget Eksperten.dk kan, som mange andre forum-sites ikke kan... Vi som hjælpere ved vel altid godt sådan nogenlunde hvilke spørgsmål vi har kørende aktuelt, og dem bør vi da kunne overkomme at overvåge uden evt. at modtage en mail. Jeg har for eksempel sjældent mere end 10 spørgsmål kørende (som hjælper) af gange, og det er helt bevidst. Så jeg ville opdage det indenfor 14 dage (og også før) hvis spørgeren beder mig om at smide et svar!

arne_v>> Jeg er helt enig med dig i at 2-3 dage er alt for lidt, men til gengæld synes jeg også at 2-3 uger er helt ok.

\Dan
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
25. august 2010 - 10:40 #14
Dejlig diskution :)

Jeg lader emnet stå åbent indtil der er en der afgiver svar, er ligeglad med hvem.
Avatar billede Jensen DK Novice
25. august 2010 - 14:36 #15
Det er vedrørende Eksperten, så på grund af kutyme er spørgsmålet som regel gratis, og du kan derfor selv lægge et svar og tage de udlovede point hjem.
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
06. september 2010 - 10:09 #16
Okay :)

Lukket - Tak for debatten!