Avatar billede CLN000 Nybegynder
06. juli 2010 - 17:25 Der er 1 løsning

Sort opstartsskærm allerede før Bios

Kære Bruger..

Jeg har siddet og kigget efterhånden 100 emner igennem på denne side og andre sider. Jeg har endnu ikke fået løst mit problem, selvom det lader til andre har haft problemet. De gange jeg har fundet et link som har haft samme problem, ender det ud med at bruger har lukket emnet og slutbemærkning er at de ikke ved hvad de har gjort, men at det virker.

Problem: Computerens tændes, der kommer sort skærm, Dvs. mine skærme slår over i strandby mode, selvom computeren lader til at køre korrekt.

Alt fra, cpu, grafikkort, hd, cd drev psu lader til at køre og der er lys i motherboard, samt keyboard, mus osv.

Så det lader til computeren kører korrekt, men der kommer ikke noget billede op på mine skærme. Bios billeder kommer heller ikke frem på skærmene. Der kommer ingen bip, eller andre lyde fra maskinen andet end den korrekte lyd fra de fysiske ting som starter op.

Jeg har prøvet at skifte grafikkort uden held. Har restartet bios, " taget batteriet ud, slået strømmen fra og sat det i igen". Har pillet alt strøm fra PSU og kun sat strøm til det nødvendige, grafikkort, motherboard osv.

Har taget alt strømmen fra begge skærme og sat til igen.

Intet af det ovenstående har virkede og computeren har kørt fint i et år.

Opsætning.

CPU: Intel Core 2, 2,4 GHZ
Grafikkort: 8800 GTS 640mb GDDR3 ram.
Ram: Corsair XMS2 4GB DDR2 800 MHz
Strømforsyning: Corsair TX 620
Harddisk: 2 * WD Raptor harddiske,36,5 GB 10000 rpm,raid 70 GB. 1 * 160 GB 7200 rpm, 1 * 500 GB 7200 rpm.
DVD bruner.

Ram, Cpu, grafikkort, psu, skærme er prøvet i anden computer og virker
Avatar billede CLN000 Nybegynder
06. juli 2010 - 18:17 #1
Har selv løst problemet..

En af de små hvide dimser til at sætte ram fast med, var knækket. Nu er den lavet og det virker.