Avatar billede tdh1309 Juniormester
24. juni 2010 - 20:12 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Reetablering af data fra Phillips SPE3021CC/00

Hej

Skal hjælpe en af mine venner med at reetablere data på hans computer efter et meget grundigt nedbrud. Der er backup af data på ekstern harddisk (Phillips SPE3021CC/00).
Umiddelbart mangler der noget software til at den eksterne harddisk! På Phillips hjemmeside, er supporten tangeredende til ikke eksisterende og de drivere jeg kan finde er ikke til Windows Vista!

Er der en kvik ekspert der kan hjælpe ?
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2010 - 20:19 #1
Hvad med at bruge en live-cd f.eks. KNOPPIX www.helgec.dk/knoppix.html
Avatar billede tdh1309 Juniormester
24. juni 2010 - 21:20 #2
Hej
Tak for forslaget, men hvis jeg læser dit svar korrekt har vi misforstået hinanden!
Computeren er reetableret med Windows mm., det der mangler er at hente data fra den eksterne harrdisk! De ligger som pakkede filer, og jeg kan ikke lige lure hvordan jeg gør det! Det korte svar er at finde den rigtige driver til den eksterne harddisk - men der syntes jeg at Phillips ikke er så nemme at lure af !
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2010 - 21:34 #3
Jeg har nu ikke hørt at der skal drivere til en xtern harddisk, men er det tilfældet i dit helt specifikke projekt, så er KNOPPIX stadig en løsning idet den ikke kræver drivere
Avatar billede tdh1309 Juniormester
24. juni 2010 - 21:49 #4
Når jeg ser på harddrisken ligger backups som pakkede filer! Jeg vil antage at fil nr. 1 er 100% backup og de efterfølgende afspejler ændringer! Ifg. min logik må det kræve software at udpakke og reetablere data!
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2010 - 22:01 #5
OK !! DEt du mener er altså at der er brugt et separat backup program
Avatar billede tdh1309 Juniormester
24. juni 2010 - 23:14 #6
Jep, og nu vil jeg finde ud af hvilket der er brugt!
Lukker spørgsmålet, og kommer med svar når jeg har løst problemet!