Avatar billede dallan2007 Nybegynder
14. juni 2010 - 11:01 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Forbindelse mellem MySQL og Delphi 7 (ADO)

Hejsa,

Jeg prøver at skabe en forbindelse til en online mysqldatabase via delphi (ADO), og jeg er lidt lost mht. hvilken ConnectionString jeg skal bruge.

Fra about.com har fundet denne line: 'DRIVER={MySQL ODBC 3.51 Driver}; SERVER=data.domain.com; PORT=3306; DATABASE=myDatabase; USER=myUsername; PASSWORD=myPassword; OPTION=3;'

Men hvad sætter man ind udfor SERVER? Normalt når jeg bruger MySQL, så er det via php og dermed localhost, men nu skal man vel indikere en URL-sti? Den absolutte sti er vist /customers/mitdomæne.dk/mitdomæne.dk/httpd.www så måske man skal bruge det på en eller anden måde...?

Hjælp ønskes :0)
Avatar billede vallemanden Nybegynder
14. juni 2010 - 12:14 #1
localhost eller 127.0.0.1 vil virke
Avatar billede vallemanden Nybegynder
14. juni 2010 - 12:15 #2
hov
til en online virker det selvfølgelig IKKE

men du skal være sikker på du kan forbinde til den online mysql server
Avatar billede vallemanden Nybegynder
14. juni 2010 - 12:16 #3
og så skriver du bare www.domæne.dk
Avatar billede spil2vind Nybegynder
14. juni 2010 - 12:18 #4
Jeg bruger nedenstående som er imod one.com og wen10.dk, men tror ikke der er den store forskel fra udbyder til udbyder
"DRIVER={MySQL ODBC 3.51 Driver}; SERVER=localhost; DATABASE=databasenavn; UID=brugerid;PASSWORD=password; OPTION=3;"
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
14. juni 2010 - 12:34 #5
Når jeg connecter til min online MySQL database fra SQLyog så er servernavnet db.domainname.dk og det har jeg med held også brug fra Delphi (dog bruger jeg UniDAC og ikke ADO - men resultatet er det samme)
Avatar billede dallan2007 Nybegynder
14. juni 2010 - 13:51 #6
Kan ikke rigtig få det til at spille.

spil2vind, du bruger netop one.com som også er min host, så hvad skriver du ved SERVER?
Avatar billede dallan2007 Nybegynder
21. juni 2010 - 09:42 #7
Lukker