Avatar billede k_skriver Juniormester
10. juni 2010 - 17:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Regl der gemmer afsender som kontaktperson /skriver oplysningerne i en fil

Jeg vil gerne have en regl der automatisk gemmer afsenderen af en mail (med bestemte ord i emnefeltet) som en kontaktperson (gerne i en fælles liste)

Alternativt skal reglen skrive mailadressen ind nederst i en fil(txt, xls eller lignende)

)KS(
Avatar billede ptj_11 Forsker
12. juni 2010 - 08:34 #1
Opret en regel, som undersøger mailen, når den ankommer, dernæst skal den køre et script, som udfører den ønskede handling.
Jeg kan ikke hjælpe dig med selve scriptet, men et nyt spørgsmål i kategoien \Programmering/Script kan sikkert bringe dig i forbindelse med nogen der kan.
/ptj_11
Avatar billede k_skriver Juniormester
26. oktober 2010 - 19:17 #2
Det er desværre lidt over hvad mine evner rækker til :-(
Avatar billede ptj_11 Forsker
26. oktober 2010 - 22:32 #3
Prøv at lægge dit spørgsmål i den nævnte kategori.
Kan tænkes, at der er en behjertet sjæl, der kan klare problemet for dig.
/ptj_11
Avatar billede k_skriver Juniormester
27. oktober 2010 - 10:44 #4
Jeg har oprettet spørgsmålet under http://www.eksperten.dk/spm/922411
Avatar billede ptj_11 Forsker
27. oktober 2010 - 19:11 #5
Godt, så lægger du et svar her, som du efterfølgende accepterer. Så går dine points til dig selv, og spørgsmålet bliver lukket.
Du kan lidt lavpraktisk selv gøre det ved at tilføje afsenderne til listen over afsendere, som du har tillid til, og derefter fra funktionen "Handlinger/Uønsket E-Mail/Indstillinger for uønsket e-mail" og fanebladet "Afsendere, der er tillid til", hvor du kan eksportere alle adresser på listen til en tekstfil.
Men det er jo i realiteten det samme, som at lave listen manuelt, og det er jo ikke lige det, du er ude efter.
Held med det.
/ptj_11