Avatar billede mkri Nybegynder
10. juni 2010 - 14:14 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Unbound felt i form skal opdatere anden felt i form

I min form ( Lager pluk og isæt ) har jeg er et felt [Antal på lager] som hele tiden har en værdi, i et anden felt [Pluk antal fra lager] skal man taste en værdi ind som man vil trække ud af lageret. når dette er gjort skal [Antal på lager] opdateres med den nye værdi. [Antal på lager]=[Antal på lager]-[Pluk antal fra lager]

[Pluk antal fra lager] har jeg lavet som et unbound felt...

jeg kan ikke rigtig finde en løsning der virker for mig...
Avatar billede mugs Novice
10. juni 2010 - 14:20 #1
[Antal på lager]=[Antal på lager]-[Pluk antal fra lager]

Ser rimelig ud. Men der kna være 2 problemer:

Du har mellemrum i dine objektnavne. Det er ikke godt og giver kun problemer. Prøv:

[Antal_på_lager]=[Antal_på_lager]-[Pluk_antal_fra_lager]

En ansen mulilghed er. at du ikke indsætter koden det korrrekte sted. Prøv at indsætte koden i [Pluk_antal_fra_lager] i BeforeUpdate eller i AfterUpdate.

Du skriver ikke om du får nogen fejl. Det ville være rart at vide, om du får en fejl, eller der bare ingenting sker.
Avatar billede mkri Nybegynder
17. juni 2010 - 20:26 #2
virker tak for hjælpen mugs.
Avatar billede mugs Novice
17. juni 2010 - 20:32 #3
Tak for point.