Avatar billede t-johansen Juniormester
10. juni 2010 - 11:57 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

php og odbc lejekontrakt

Forundersøgelse

Jeg søger en seriøs Php programmør til programmering af et Lejekontrakt modul i php med odbc tilgang til vores eget system.
Hoved funktioner:
- trække kundeoplysninger via odbc
- trække udlejningsemner via odbc
- holde styr på kontraktnumre
- holde styr på prisprofiler
- søge muligheder på dato, kunde, kontraktnr, udlejningsemne.

Jeg har i forvejen et Access database med samme funktioner, men ønsker nu et mere alsidigt modul der er program uafhængigt.

Lejekontrakten skal ligge på vores eget intranet miljø som i forvejen er php.

Jeg skal have de fulde rettigheder til produktet efterfølgende.

Opgaven kan laves inhouse (taastrup), så man løbene kan teste med odbc forbindelsen.

Da dette er en forundersøgelse, ønsker jeg pris/tids eksempler på opgaven og interesserede der kunne tænke sig af udføre opgaven.

i kan også besvare på tj@taastrup.peugeot.dk
Avatar billede repox Seniormester
10. juni 2010 - 13:03 #1
Og så er jeg på banen igen; uddybende oplysninger om hvad 'holde styr på ...' er først noget vi får hvis vi tager personlig kontakt til dig?
Hvilke type lejekontrakter er der tale om?
Er der nogle ønsker til opretholdelse af format af lejekontrakterne?
Ved fuld overlevering, ophører forpligtelse af eventuel vedligehold så også?
Avatar billede intenz Novice
10. juni 2010 - 14:37 #2
Generel mere uddygende information omkring funktionaliteten/kravene til dette modul i skal bruge.

Det er umuligt at give et fornuftigt pris/tids 'eksempel' uden en mere detaljeret beskrivelse af hvad kravene er.
Avatar billede t-johansen Juniormester
10. juni 2010 - 15:53 #3
Prøver at uddybe det lidt.

Funktion:

Man skal kunne oprette en ny lejekontrakt, hente kunde oplysninger via deres bil(regnr) og kundenr i vores hovedssystem via odbc.

udvælge en lejebil fra vores hovedsystem via odbc.

Indtaste ekstra oplysninger, dato fra og til, samt tidspunkt.
Speciel aftaler.

Vælge forud defineret pris profil eller indtaste speciel pris.

Tilføje kommentar/aftaler

Dette skal gemmes i mysql database og tildeles kontraktnummer.
Og kunne udskrives.

Derudover skal man kunne søge i eksterende indhold. dvs kunne finde lejekontrakt på eks regnr, kontonr, tidspunkt lejebil.

rette i eksisterende lejekontrakt.

oprette / rette prisprofiler.

Sikkerheden er ikke så væsenlig da modulet kommer til at ligge på et lokal netværk, dog skal der være en eller anden form for login og bruger database.

Ang. vedligeholdelsesbetingelser.
Som sagt overtager jeg/vi de fulde rettigheder til hele sourcekoden. Der er ikke fremtidige forpligtigelser til vedligeholdelse.

Håber dette uddyber det lidt bedre.
Ellers så bare spørg løs.
Avatar billede intenz Novice
10. juni 2010 - 16:49 #4
Ja, det giver et rimeligt overblik. Der kan dog stadig fortolkes meget på formuleringerne. Men når det kun er en forundersøgelse, kan man tage dem senere. Jeg syntes i hvert fald jeg har en rimelig fornemmelse af hvad i søger.

Jeg sender dig en mail med et udkast til pris og udviklingstid.
Avatar billede t-johansen Juniormester
16. juni 2010 - 09:27 #5
Jeg har fået hvad jeg skulle bruge tak for inputs.
Avatar billede t-johansen Juniormester
16. juni 2010 - 09:28 #6
intenz hvis du vil have point, så læg dit svar...
Avatar billede intenz Novice
16. juni 2010 - 10:16 #7
Det er ligemeget i sådan et spørgsmål her, du tager dem bare selv.
Avatar billede t-johansen Juniormester
09. november 2010 - 11:54 #8
lukket