Avatar billede JanK1990 Nybegynder
09. juni 2010 - 21:31 Der er 14 kommentarer

Min HP computer genstarter når den tændes!

Hej :)
Jeg har et problem med min HP computer, og jeg håber der er nogle som kan hjælpe med at løse mit problem. (Det er en HP Pavillion dv9000)

Problemet ligger i at, når jeg starter den op, kommer der alm. skærmbillede, men under opstarten genstarter den enten eller går i blå skærm op tæller op til 100 hvorefter den genstarter. Forresten så flimrer skærmen også en smule under opstart.

Dog kan jeg bruge computeren i fejlsikret tilstand uden problemer.

Jeg håber virkelig der er nogle, som kan hjælpe mig med dette ;)
Avatar billede KlamHuggeren Nybegynder
09. juni 2010 - 21:47 #1
Prøv systemgendannelse i fejlsikret tilstand til et tidspunkt hvor den duede? eftersom du kan komme ind i fejlsikret tilstand tror jeg ikke det har noget med hardwaren at gøre?
Avatar billede JanK1990 Nybegynder
09. juni 2010 - 21:53 #2
Det vil jeg prøve, dog har jeg prøvet at systemgendanne inden jeg fik prøvet fejlsikret tilstand, men jeg vil da gøre et forsøg mere.. Du har ikke et forslag til hvad jeg ellers kan prøve vel, jeg har forsøgt mig med at indstallere nogle driver fra hp's hjemmeside, men det har heller ikke hjulpet?
09. juni 2010 - 21:56 #3
PS: Husk også at fortælle under hvilket system:
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede JanK1990 Nybegynder
09. juni 2010 - 21:59 #4
Selvfølgelig, det er da en god idé .. hehe :)
Jeg benytter Windows Vista :P
Avatar billede KlamHuggeren Nybegynder
09. juni 2010 - 22:10 #5
Er den ny? eller har du haft den i lang tid?

Hvilket grafikkort sidder i din maskine?

Hvordan kunne du prøve det før du prøvede fejlsikret tilstand .. genstartede den ikke hele tiden :) ?
Avatar billede JanK1990 Nybegynder
09. juni 2010 - 22:16 #6
Den er lidt over 2 år gammel.
Hvordan ser jeg hvilket der sidder i den?
Jo, den genstarter hele tiden, nogle gange kan jeg nå så langt at jeg kan gå ind i noget ved at trykke på en f-tast, og fx systemgendanne eller formatere. Andre gange genstarter den inden da..
Avatar billede KlamHuggeren Nybegynder
09. juni 2010 - 22:22 #7
Der plejer at være et mærkat på computeren - et lille klistermærke med fx NVidia Geforce xxxx MB

Har du prøvet "systemgendaneren" fra fejlsikret tilstand? :)
Avatar billede JanK1990 Nybegynder
09. juni 2010 - 22:33 #8
Jeg kan desværre ikke finde sådan et klistermærke? :(
Jeg har prøvet det, og så skulle computeren jo genstarte. og da kom der blå skærm igen, og den lavede det samme nummer igen?
Avatar billede KlamHuggeren Nybegynder
09. juni 2010 - 22:44 #9
Hvis du har en anden computer (går ud fra det er en stationær) så prøv at skifte grafikkortet bare lige for at se om det er det som fejler
Avatar billede JanK1990 Nybegynder
09. juni 2010 - 22:49 #10
Jeg har desværre ingen anden computere mere, men min computer er en bærbar (det skulle jeg måske ha' nævnt?), en af mine kammerater, som jeg fik til at kigge på den, mente at grafikkortet sidder sammen med bundkortet, så det ville ikke kunne betale sig at skifte?
Avatar billede KlamHuggeren Nybegynder
09. juni 2010 - 23:03 #11
Hvis du lige kan gemme hvad du ellers skal gemme under fejlsikret tilstand kan du gøre følgende

Det kan være du under opstart kan se et tidspunkt hvor der står tryk (en knap fx. F11) for recovery. Så tryk på det og følg vejledningen på skærmen. Gjorde det for en ven forleden dag det var ret nemt.

Ellers kunne du have fået en CD med windows med og en CD med drivere og programmer osv.
så gør sådan;

Put din Windows Vista skive i cd-drevet og tryk på en knap når den beder om det.

Så vælger du næste og accepter og alt det der. Så når den spørger hvor du vil installere, tryk da på avanceret og formater dit drev med windows på.. det kan være der er en backup partition - husk at vælge den partiotion med windows. somregel den med mest plads. når den er formateret kan du installere windows på det drev du lige formatterede.

Så skal du have installeret driverne. det gør du fra CD'en med driverne inde fra windows af.
Avatar billede clb92 Nybegynder
10. juni 2010 - 12:03 #12
Det plejer at være "ATI" HP putter i deres dv9000 serie.

Jeg kender mange med andre nyere HP'er (og en enkelt med en dv9000), og de har også tonsvis af problemer. Specielt med overheating, selvom jeg ikke tror, det er problemet her...

Jeg tror heller ikke, det er grafikkortet, der fejler.
Det kan også være din RAM...

Prøv at tage et billede (hvis det kan lade sig gøre) af blå skærm, og post det herinde. Der er sikkert nogle Eksperter, der kan tyde lidt af det :)
Avatar billede clb92 Nybegynder
10. juni 2010 - 12:05 #13
Glem dette:
"Det plejer at være "ATI" HP putter i deres dv9000 serie."
Jeg tænkte på HP's nyere serie :)
Avatar billede JanK1990 Nybegynder
10. juni 2010 - 22:48 #14
Tak, det vil jeg prøve at gøre :)