Avatar billede k_skriver Juniormester
09. juni 2010 - 12:52 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Regl i outlook der sorterer afsendte mails i mapper efter modtagerens adresse + nøgleord i emnet

Jeg vil gerne have hjælp til at oprette en regl i outlook der sorterer afsendte mails i mapper efter modtagerens adresse og evt udvalgte nøgleord:

mails sendt til xx@abc.com kopieres til en (evt ny) mappe der hedder abc.com

Står der er nøgleord (f.eks. 'Tilbud') i emnefeltet skal mailen i stedet kopieres til (evt ny) undermappe der hedder abc.com/tilbud
Avatar billede ptj_11 Forsker
10. juni 2010 - 00:43 #1
Jeg tror ikke at det kan gøres.
Når du opretter en regel, som udfører første del af dit ønske, så har outlook flyttet mailen til den ønskede mappe.
Hvis du også vil have ønske 2 til at gå i opfyldelse, så vil du opleve en af 2 ting: enten vil alt gå i stå, fordi outlook vil blive forvirret, hvad skal den gøre det ene, eller det andet. Eller også vil du få lagt en kopi i hver mappe.
Hvis du laver 2 regler, en til hvert ænske, så vil det formodentligt være den første regel, der får fortrinsret.
Prøv det af, og se, hvad der sker.
/ptj_11
Avatar billede k_skriver Juniormester
10. juni 2010 - 15:31 #2
Hej,

OK, men kender du en løsning på hvordan en regl kan finde/oprette en mappe der hedder det samme som modtageradressen's domænenavn.

(mails sendt til xx@abc.com kopieres til en (evt ny) mappe der hedder abc.com)

KS
Avatar billede ptj_11 Forsker
10. juni 2010 - 22:56 #3
Du opretter selv en ny mappe med det ønskede navn, hvorefter du opretter en regel, der flytter mails sendt til denne adresse.
Brug filtreringsmåden:
"Med bestemte ord i modtagers adresse"
/ptj_11
Avatar billede k_skriver Juniormester
11. juni 2010 - 10:07 #4
Hej,

Det kan jeg sagtens lave - udfordingen kommer i at jeg ikke vil lave en specifik regl for hver moodtageradresse (@abc.com,  @123.com osv.) dem skal reglen gerne oprette automatisk..

Jeg ANER ikke om det er muligt, men hvis man ikke spørger.... :-)

)KS(
Avatar billede ptj_11 Forsker
11. juni 2010 - 17:39 #5
Du har fuldstændigt ret, hvad angår det at spørge. Det er jo faktik på den måde, at vi oprindeligt har lært om livet.
Din ide tror jeg faktisk godt kan lade sig gøre.
Hvis du kan kode lidt i vba, så kan du sikkert lave et script.
Der er i mulighederne for regler i outlook, en mulighed for at få reglen til at køre et script.
Dette script skal så undersøge om der er en mappe med det ønskede navn i mappelisten, lægge mailen ned i den, ellers skal scriptet oprette mappen, og dernæst flytte mailen ned i den.
Desværre ligger det uden for mit vidensområde at lave sådan et script, men der findes mange hajer i dette forum.
Luk dit spørgsmål i denne kategori, og opret et nyt i \Programmering/Script.
Der vil du sikkert kunne få hjælp til dit forehavende.
Det vil måske kunne lade sig gøre i et enkelt script, så du vil kunne nøjes med en regel, ellers skal du have en regel for hver modtageradresse.
/ptj_11
Avatar billede k_skriver Juniormester
11. juni 2010 - 20:15 #6
Hej,

ok, tak for hjælpen for nu - jeg forsøger at oprette spørgsmålet i en anden gruppe og skriver et link til det nye spørgsmål fra denne tråd, så andre kan finde det/de løsningsforslag VBA-hajerne helt sikkert kan komme med :-)

)KS(
Avatar billede ptj_11 Forsker
12. juni 2010 - 07:57 #7
God tanke.
Held med det.
/ptj_11
Avatar billede k_skriver Juniormester
27. oktober 2010 - 10:46 #8
Hej,

Spørgsmålet er oprettet under VB-programmering på http://www.eksperten.dk/spm/922364