Avatar billede NikolajFoldager Nybegynder
07. juni 2010 - 22:41 Der er 5 kommentarer

BSOD ! Hjælp ! BE OM !

Hejsa ! jeg har ligget og bakset med min computer i noget tid nu og har ikke kunne finde løsningen på problemet, så jeg tyer til andre midler nu, nemlig at spørge om hjælp - så jeg håber inderligt at der er nogen der kan hjælpe mig.

Min computer crasher randomly, jeg har prøvet med diverse ramblokke, HDD, og pillet det trådløse netværkskort ud.

computeren er en stationær, jeg købte for 2 år siden, kender ikke så meget baggrunds info om den, men det er vidst en Intel processor med 2x 1gb DDR2 ram.

fejl meldingen lyder følgende:

0x00000124 (0x00000000, 0x86521024, 0xB20000018, 0x02000E0F)

Computeren havde før Windows Vista Home Premium som OS
så skete der BSOD så reparerede jeg compen med vista cd'en og det virkede!! Men så skete der igen efter et ½ år, hvor min cd var væk så jeg har købt windows 7 nu og troede det ville fikse problemet, hvilket det ikke gjorde udover jeg har en maskine med windows 7 der ikke du'r, så pt. er maskinen med windows 7 og fungere af helvede til, har haft lortet skilt og samlet igen, jeg har taget Wireless Netværks kort ud, hjalp ikke, tjekket for defekte ramblokke / HDD, men uden held.

Porccessoren er Intel og bundkortet er MSI, grafik kortet Nvidia Geforce 6600 et eller andet.

jeg har lige været inde i bios og pille, og sat den til "load fail-safe options" - og computeren er begyndt at skrive at den mangler BOOTMGR.exe når den starter.
Avatar billede valbyly Nybegynder
07. juni 2010 - 23:47 #1
Du har jo allerede spørgsmålet her:
http://www.eksperten.dk/spm/911488
Du må lukke et af dem.
Avatar billede ggxdg Nybegynder
07. juni 2010 - 23:51 #2
Har du prøvet med en enkelt RAM-blok?

Du siger du har prøvet med forskellige blokke, hvis du mixer dualchannel RAM kan du få den type problemer.
Den fejlmelding du skriver, er så vidt jeg ved en adresse, men om det er på HDD eller RAM og hvorfor tror jeg ikke der er mange der bare lige sådan ved, ved at kigge på de tal, der skal nok noget mere af din BSOD info med.

Har du prøvet med en anden HDD?
Du siger den er testet RAM og HDD for fejl, hvordan har du testet dem?

Hvordan ser spændingerne ud? Er de nogenlunde stabile? Hvad ligger de på?
Hvordan ser temperaturer ud?
Avatar billede NikolajFoldager Nybegynder
08. juni 2010 - 00:03 #3
så vidt jeg kan se er temperatur og spænding helt okay, ram blokkene er ens, og har afprøvet med kun 1 osv.

personligt tror jeg det er bundkortet men ved ikke, har også prøvet med forskellige harddisks. formateret og installeret styresystem osv.
Avatar billede ggxdg Nybegynder
08. juni 2010 - 00:36 #4
Det er svært at sige noget konkret, men jeg tror aldrig jeg har set et grafikkort forsage BSODs, drivers jo, men ikke graffikkort i sig selv, så hvis du har skiftet RAM og HDD's vil jeg også umiddelbart mene at det er bundkortet.

Der er også en lille chance for at det er CPU eller PSU, men PSU forsager oftest crashes, frem for BSODs, og jeg har sjældent set problemer med CPU'er som ikke har været forsaget af for høje spændinger, temperaturer eller forkert påsatte køleprofiler, eller dårlig kølepasta. Og selv når det er en af førnævnte problemer, er det efter min erfaring stort set aldrig BSOD.

Nu var der en tidligere her på eksperten som havde problemer med at hans VCORE fløj i vejret, og det var forsaget af defekte kondensatorer.
Jeg ved ikke nøjagtigt hvilke andre problemer defekte kondensatorer kan føre med sig, men der er da noget der er nemt at se.
Kig på dit bundkort, og se om der er nogen af kondensatorerene buler opad. Hvis de er OK, er de helt flade på toppen.
08. juni 2010 - 06:08 #5
Velkommen til ...

Jeg kan godt forstå, at du som ny (?) bruger har svært ved at finde rundt i dette forum.
Det er en dog god ting at vide, at denne kategori er beregnet til fejl og forslag ved brug af Eksperten.dk...
Derfor syntes jeg at du burde have oprettet dit spørgsmål under en anden mere passende kategori...

Eks -> http://www.eksperten.dk/spm/Styresystemer/Generelt/