Avatar billede NikolajFoldager Nybegynder
06. juni 2010 - 22:49 Der er 7 kommentarer

Hjlælp BSOD ! :(

Hejsa ! jeg har ligget og bakset med min computer i noget tid nu og har ikke kunne finde løsningen på problemet, så jeg tyer til andre midler nu, nemlig at spørge om hjælp - så jeg håber inderligt at der er nogen der kan hjælpe mig.

Min computer crasher randomly, jeg har prøvet med diverse ramblokke, HDD, og pillet det trådløse netværkskort ud.

computeren er en stationær, jeg købte for 2 år siden, kender ikke så meget baggrunds info om den, men det er vidst en Intel processor med 2x 1gb DDR2 ram.

fejl meldingen lyder følgende:

0x00000124 (0x00000000, 0x86521024, 0xB20000018, 0x02000E0F)

På forhånd tak ! :)
06. juni 2010 - 22:59 #1
Velkommen til E. ...

Lidt mere info:
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

PS: Du har lagt IT spørgsmålet i en NON-IT kategori... Måske ikke lige det smarteste...
Avatar billede valbyly Nybegynder
06. juni 2010 - 23:29 #2
Hvis du har Vista er løsningen måske her (taget fra nettet)

Du udføre følgende trin for at løse problemet:

1. 1. Go to the BIOS by pressing [DEL] during POST. Gå til BIOS ved at trykke [DEL] under POST.
2. 2. Go to Advanced Chipset Features. Gå til Avanceret Chipset Features.
3. 3. Go to CPU Configuration Gå til CPU Configuration
4. 4. Select C1E Enhanced Halt State and set it to Disabled Vælg C1E Udvidet Halt stat og sæt den til Deaktiveret
5. 5. Press [F10] to save the changes and exit. Tryk på [F10] for at gemme ændringerne og afslutte.
Avatar billede valbyly Nybegynder
06. juni 2010 - 23:42 #3
Ellers se forneden her i #8 http://www.eksperten.dk/spm/891227
Avatar billede NikolajFoldager Nybegynder
07. juni 2010 - 22:22 #4
sorry jeg er ny på siden så var i tvivl om hvor jeg skulle ligge tråden.

Computeren havde før Windows Vista Home Premium som OS
så skete der BSOD så reparerede jeg compen med vista cd'en og det virkede!! Men så skete der igen efter et ½ år, hvor min cd var væk så jeg har købt windows 7 nu og troede det ville fikse problemet, hvilket det ikke gjorde udover jeg har en maskine med windows 7 der ikke du'r, så pt. er maskinen med windows 7 og fungere af helvede til, har haft lortet skilt og samlet igen, jeg har taget Wireless Netværks kort ud, hjalp ikke, tjekket for defekte ramblokke / HDD, men uden held.

Angående bios kan ikke finde noget advanced chipset feauteres i bios.

Porccessoren er Intel og bundkortet er MSI, grafik kortet Nvidia Geforce 6600 et eller andet.
Avatar billede NikolajFoldager Nybegynder
07. juni 2010 - 22:22 #5
undskyld for dobbelt post, men pt starter maskinen op med noget system reperation, men det virker af h til :)
Avatar billede NikolajFoldager Nybegynder
07. juni 2010 - 22:34 #6
jeg har lige været inde i bios og pille, og sat den til "load fail-safe options" - og computeren er begyndt at skrive at den mangler BOOTMGR.exe når den starter.
Avatar billede valbyly Nybegynder
08. juni 2010 - 00:11 #7
Jeg er ikke med mere, har afmeldt spørgsmålet.