Avatar billede Ialocin Novice
06. juni 2010 - 21:11 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan optages en telefonsamtale "lydløst" ?

Hej Tele Eksperter :o)

Jeg skal lave en telefon joke med min kære søster.
Det jeg har brug for er, at kunne optage en telefonsamtale med hende, som senere skal kunne bruges til afspilning via en pc.

Jeg har forsøgt via min egen Nokia 6300, men telefonen lægger et bip oveni samtalen hvert 5 sekund ... og der er sikkert noget lovmæssigt!

Spørgsmålet er så bare om der findes andre metoder uden diverse bip ?

Mvh Nicolai
Avatar billede Ganlik Nybegynder
06. juni 2010 - 21:24 #1
Jeg kender ingen metode til at få telefonen til at optage en samtale uden bip :)

Men du kan sætte telefonen på medhør/højtaler --> sætte computeren til at optage --> have samtalen i nærheden computeren

Så har du også optagelsen direkte på din computer :)

Håber at jeg kunne hjælpe
Ganlik
Avatar billede Ialocin Novice
06. juni 2010 - 21:52 #2
Hej Ganlik

Tak for dit svar.

Har været omkring recorderen på min pc ... men den kan kun optage i 1 minut ... og jeg har brug for i omegnen af 10 minutter ?

mvh Nicolai
Avatar billede Vandreren Novice
06. juni 2010 - 22:01 #3
Brug Audacity til at optage (ingen tidsbegrænsning).
http://audacity.sourceforge.net/
06. juni 2010 - 22:02 #4
... men den kan kun optage i 1 minut ... - det har jeg dog aldtig være ude for ???

Men der finde 100vis af andre "Recorder" / lydprogrammer ude i verden -> eks.:
Audacity® http://audacity.sourceforge.net/

(Du skal jo nok klippe/klistre lidt i reslutatet alligevel...)
06. juni 2010 - 22:03 #5
(Ti hi - det er vi vist enige om *S* ...)
Avatar billede Vandreren Novice
06. juni 2010 - 22:14 #6
karise_larry, det (primitive) optageprogram, der følger med Windows, har ganske rigtigt en absurd lav tidsbegrænsning på indspilninger. Jeg går ud fra at det er det program, Ialocin refererer til.
Avatar billede Ialocin Novice
06. juni 2010 - 22:22 #7
Hej

Mange tak for jeres svar.
Jeg tester lige Audacity og vender tilbage.

Andre alternativer ? er stadig velkomne ....
Avatar billede aners Nybegynder
06. juni 2010 - 23:16 #8
Skaf et headset til telefonen, klip det op og kobl tilslut et minijack kabel på højttalerkablet, tilslut det til linein på din pc, optag.
Avatar billede Ialocin Novice
07. juni 2010 - 12:45 #9
Hej Aners

Tak for svaret.

Loddekolben er stadig varm ... kablet er i pc´en og Audcity kører derudaf ... men hvordan er det lige, at jeg som person får medhør på når samtalen kører/optages ??

Umiddelbart kan jeg ikke høre, hvad personen der ringes op til siger, da hans lyd jo går ind i pc´en / optageren ?

Er det en fejl 40 ??

mvh Nicolai
Avatar billede Ialocin Novice
11. juni 2010 - 12:19 #10
Hej Alle

Så er opgaven løst :o)

Jeg ringer op med en Nortel Konferencetelefon og med en ekstern mikrofon (som står på bordet ved siden af) koblet til pc´ens mikrofonindgang, optager jeg den indkomne lyd fra konferencetelefon + den udgående lyd fra mig selv/lokalet .... ind i Audacity softwaren, som jeg har downloadet.
Det fungerer helt perfekt. Der kan "klippes og klistres" på kryds og tværs i lydoptagelserne.

And the point goes to:
"Vandreren" og "karise_larry", da I begge anbefalede Audacity.

Go´ weekend,
Nicolai
Avatar billede Ialocin Novice
11. juni 2010 - 12:21 #11
Hej igen ;o)

Send endelig et svar ... og pointene skal komme flyvende.

mvh Nicolai
11. juni 2010 - 18:49 #12
Ping...
(Det var et [svar]...)
Avatar billede Vandreren Novice
11. juni 2010 - 20:38 #13
Og et svar fra mig. :)