Avatar billede Mcoroklo Nybegynder
06. juni 2010 - 17:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Affiliate software?

Jeg er i den situation hvor jeg har et produkt som bliver solgt via Paypal..

Jeg har nu ledt en del efter noget godt affiliate software, således jeg kan oprette unikke links med en konversion rate, som jeg så kan give til folk.. Til dette er der umiddelbart to løsninger:

    * Lave det selv (simpel cookie som gemmes, også tracke salg)
    * Købe affiliate software

Jeg ville høre om der er nogle som har erfaring med noget billigt affiliate software, som kan integreres simpelt i ASP.NET løsninger (ikke i et anderkendt og standardiseret CMS system)?

Hvis ikke, så vil jeg gerne høre om der er nogle korte erfaringer i henhold til at lave en simpel version af et sådan system?

På forhånd, mange tak!

// Lars
Avatar billede mjdigital Nybegynder
12. juni 2010 - 01:03 #1
Hej Mcoroklo.. Er ik 100% på jeg har forstået det korrekt.. Men du vil have et Unikt link som du giver til f.eks. en kunde som reklame til dig f.eks. og de så får XXX pr. henvisning...

For kan da gøres meget simpelt uden du behøver købe software..

Du laver en lille lækker funktion hvor du oprette det unikke link med et Guid myGuid = Guid.Newuid();

og så laver du en lille hurtig tjekker på din masterpage.master.cs

if(request.querystring["ref"] != null && request.querystring["ref"] != "")
{
  try
  {
    Her smider du så et +1 afsted til din SQL..
  }

og så laver du en anden simpel funktion som simpelthen henter den INT med antal gange der er blevet tilføjet.
Avatar billede mjdigital Nybegynder
12. juni 2010 - 01:05 #2
+ glemte lige noget :)

Og når den så køre det +1 kan du jo lave en cookie der gemmer IP på den bruger f.eks. og det unikke link..

Så inden du smider +1 i databasen tjekker du lige om den cookie findes med den IP og det Unikke link...
Avatar billede Mcoroklo Nybegynder
13. juni 2010 - 23:10 #3
MJDigital,
Mange tak for dit svar.

Jep du har ret - det er også den ændring vi er endt med.. Grunden til at jeg var lidt imod det var at et eksternt system har lige flere muligheder.. Bedre oversigt, flere features osv. osv.. Samtidig er det rart med et system som har en god sikkerhed.
Men jeg er dog endt med at lave det selv! :-)

Igen, tak for dit svar!
Smid et "svar" så får du points..
Avatar billede mjdigital Nybegynder
14. juni 2010 - 00:26 #4
Held og lykke med det :) Hvis du laver det i Asp.net/C# skriv lige til mig på MSN.. står også og skal ha lavet et nemlig så kan vi evt. kode sammen..?
Avatar billede Mcoroklo Nybegynder
14. juni 2010 - 11:02 #5
Helt sikkert - Jeg skriver en mail og tilføjer dig på MSN snarest:-)

Vi snakkes ved!