Avatar billede sitecoredk Nybegynder
03. juni 2010 - 16:52 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Surftown send mail cc > aspx / C#

Hej
Jeg har lavet en webmail formular, hvorfra besøgende kan sende mail til min surftown mail adresse.
I formularen, som er skrevet i aspx/c#, ønsker jeg at sende samme mail cc til den besøgende, der sender mailen (således at han får en kopi).

Det virker uden cc, men ikke med.
Har allerede forsøgt med "NetworkCredential" hvor brugernavnet er sat til email adressen og password som det jeg bruger til at logge ind i webmail for selv samme email, desværre uden held, faktisk kan jeg slet ikke sende mail ved at bruge NetworkCredential.

Har også forsøgt med forskellige mail server adresser; mail.mitdomæne.dk, mailout1.surf-town.net, mailoutb1.surf-town.net, dog uden held.

Er der nogen af jer der har erfaring med at sende cc mails hos surftown.

På forhånd tak!
Avatar billede jokkejensen Novice
03. juni 2010 - 18:46 #1
mailout1.surf-town.net er den korrekte, for private:

https://surftown.dk/support/hvilke-smtp-servere-kan-jeg-anvende-i-mine-e-mail-formularer

Vis koden hvor du sætter den CC adresse på mailen ?

/J
Avatar billede sitecoredk Nybegynder
03. juni 2010 - 21:17 #2
Hej Jokke!
Tak for hjælpen

Koden er noget langt, hvorfor jeg har valgt kun at gengive det mest relevante del af det.

---------------------------

string mailserver = "mail.mitdomæne.dk"; //har også prøvet; mailout1.surf-town.net
    string To = "Ordre@mitdomæne.dk";
    string From = txtmail.Text; //den besøgendes eget email
    string subject = "zzzzz";
    string body = "zzzzz";

MailAddress SendCC = new MailAddress(From);
MailMessage message = new MailMessage(From, To, subject, body);
message.CC.Add(SendCC);

message.IsBodyHtml = true;

SmtpClient client = new SmtpClient(mailserver);

//username = ordre@mitdomæne.dk, password = det login som bruges ved weblogin
//client.Credentials = new NetworkCredential(username, password);

client.Send(message);

Håber at det er til at forstå.
Du (i) er meget velkommen til at skrive igen, for at få yderligere uddybning.
Avatar billede Syska Mester
03. juni 2010 - 21:48 #3
Får du nogen fejl eller kommer mailen bare ik' frem ?
Avatar billede sitecoredk Nybegynder
04. juni 2010 - 00:27 #4
Hej begge!
Tak for interessen.
Jeg fik dog løst problemet.
Det viser sig, at jeg ikke må bruge følgende mailserver adrese: mail.mitdomæne.dk (det har de ellers angivet inde i kontrol panelet).
For at få det til at virke så skal man (som erhvervskunde) enten bruge mailout1.surf-town.net eller mailoutb1.surf-town.net

Det er bare forvirrende at der inde i kontrolpanelet under e-mail administration står mail.mitdomæne.dk som mail server adresse.

P.S. username og password, dvs. NetWorkCredentials skal heller ikke bruges til noget. Man må sige det er noget fantastisk dokumentation Surftown har formået at lave.

Nå men tak for hjælpen.
Avatar billede sitecoredk Nybegynder
04. juni 2010 - 00:29 #5
...
Avatar billede Syska Mester
04. juni 2010 - 00:35 #6
sitecoredk#
Hvorfor er det at jokke ikke skal have point? Han skrev præcis hvad SMTP du skulle bruge ...

At du er erhvers kunde plejer ikke at betyde så meget ved hosts.

mvh
Avatar billede sitecoredk Nybegynder
04. juni 2010 - 07:42 #7
hej buzzz
Jeg har allerede i går nat sendt en privat besked til Jokke, hvor jeg har anmodet ham om at hjælpe mig med at tildele ham de 200 points. Har endnu ikke hørt fra ham, men du er naturligvis altid velkommen til at fortælle mig hvordan jeg markere jokke indlæg som svaret.
Avatar billede Syska Mester
04. juni 2010 - 07:49 #8
Ohhh, troede egentlig også du havde markeret dit eget som rigtig. Sorry.

Tror bare jeg selv blev forvirret, da du selv smed et svar her i tråden. :-)

Du skal bare vente på at jokke smider et svar her i tråden, så kan du acceptere hans svar. Lige nu er hans indlæg bare en kommentar, og derfor kan du ikke acceptere det.

Han skriver nok engang i dag :-)
Avatar billede sitecoredk Nybegynder
04. juni 2010 - 08:04 #9
Helt i orden :)

Mit sidste indlæg var et eksperiment! Jeg forsøgte at finde ud af hvordan man tildeler points. Desværre kan jeg ikke slette det igen.
Nå, men det bare om at vente på at jokke vågner op :)
Avatar billede jokkejensen Novice
04. juni 2010 - 09:14 #10
Gmorn, tak for points.

mail.ditdomæne.dk er nok webmail/pop3
Avatar billede sitecoredk Nybegynder
04. juni 2010 - 10:21 #11
Hej Jokke!
Nå det var godt at få det afsluttet.

webmail/pop3....nå ja, selvfølgelig :)