Avatar billede Claus Mester
01. juni 2010 - 17:50 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Felt lig med forskel i procent af to andre felter

Ok, en lidt finurlig overskrift, men ved ikke rigtig hvordan jeg skal formulere det jeg søger.

Jeg har en tabel med 3 felter:
Felt 1: Salgsforsøg - Felt 2: Antal salg med succes Felt 3: Salg i procent

Spørgsmålet er; hvordan opretter jeg felt nr. 3 sådan, at den automatisk beregner procenten ud fra data i felterne 1 og 2?
Avatar billede mugs Novice
01. juni 2010 - 18:03 #1
I en forespørgsel dætter du markøren i en ny tom kolonne og indtaster:

Udtryk1: Efterfulgt af din beregning

Sæt feltnavnene i [] og ghvis du har flere ord i et feltnavn, skal du sætte dem sammen med en underscore således:

[Antal_salg_med_succes]

Mellemrum samt specialtegn i feltnavne er ikke nogen god ide.
Avatar billede mugs Novice
01. juni 2010 - 18:03 #2
Beregningen følger de normale matematiske regler for paranteser samt regnetegn.
Avatar billede Claus Mester
04. juni 2010 - 08:58 #3
Ok. Dvs. som jeg forstår det, at det ikke umiddelbart er muligt, at få beregnet en procentsats i en formular, ved indtastning af tal i to bokse - er det rigtigt forstået?

For mit ønske er, at felt 3 skal vise hvor mange salg der har været en succes, i procent, beregnet på de to tal hhv. "Salgsforsøg" og "Antal salg med succes".

Fx. "Antal salg med succes: 25" / 100 * "Salgsforsøg: 30" = Succes i %
Avatar billede Claus Mester
04. juni 2010 - 08:59 #4
Glemte lige at skrive, hvis det ikke fremgår helt klart, at jeg ønsker Succes i % vist i min formular, ikke i en forespørgsel
Avatar billede mugs Novice
04. juni 2010 - 09:37 #5
Du kna lave beregningen i en forespørgsel. Det beregnende felt (Udtryk), kan du blot trække ind i din formular.

Udtryk1:([Antal_salg_med_succes]: 25] / 100) * (Salgsforsøg: 30)

Jeg er ike lige klarover, hvad : betyder efter Salgsforsøg.
Avatar billede Claus Mester
16. august 2010 - 17:48 #6
lukker