Avatar billede aero Nybegynder
01. juni 2010 - 13:36 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hjælp med Acronis True Image Home.

Hej

Jeg har købt Acronis True Image Home, da jeg har købt en MSI GX640 bærbar og en SSD HDD på 128GB.

Det jeg nu har gjort er at tage den 500GB HDD der sidder i maskinen ud (maskinen er endnu ikke kørt op, startet) og sat den i en 3,5/2,5 SATA Dock til USB.

Nu vil jeg så gerne have lavet et Image af denne HDD så jeg kan smide det over på min SSD HDD, for derefter at sætte denne i maskinen og starte den op via. SSD HDD'en.

Men jeg har jo et hav af muligheder i ATIH10, hvad skal jeg gøre og vælge for at lave min Image fil af HDD og hvad gør jeg derefter for at smide den over på den nye SSD HDD. !?

Det skal siges at jeg har prøvet at bruge Backup delen og lavet et image af min HDD, og derefter har jeg lavet et bootbar recovery af denne til SSD HDD, men når jeg sætter den i min MSI bærbar så vil maskinen ikke finde HDD i bios...
Avatar billede valbyly Nybegynder
01. juni 2010 - 14:44 #1
Jeg ved ikke om jeg forstår det helt rigtigt.
"Det jeg nu har gjort er at tage den 500GB HDD der sidder i maskinen ud"
Ud af hvilken maskine? Indeholder denne HDD et styresystem, som du vil overføre komplet til SSD HDD?
Hvis man har en HDD med styresysem, og vil overføre alt til en anden HDD, så gør man følgende; Tilslutter den nye HDD til den maskine, som har den HDD, som der skal overføres data fra. Derefter kloner man simpelhen den nye HDD. I Acronis er der en mulighed for at klone, brug den, det er ganske let.
Avatar billede aero Nybegynder
01. juni 2010 - 15:06 #2
Hej

maskinen er en MSI GX640 som jeg også skriver.

Men ud fra det du skriver så kan man altså ikke gøre det fra en anden PC. man skal altså køre PC'en op og så lave sin klone til en SSD HDD !?

Det sjove er at jeg ikke engang kan se min HDD i bios'en på den nye maskine. (altså SSD disken)
Avatar billede thov Forsker
01. juni 2010 - 15:10 #3
Hvorfor ikke bare installere på den 500GB som computeren kom med, for så bagefter at klone den over på din SSD ?
Avatar billede thov Forsker
01. juni 2010 - 15:11 #4
Og årsagen til at SSD'en er 'usynlig', skyldes den manglende partitionering/formattering.
Avatar billede valbyly Nybegynder
01. juni 2010 - 15:47 #5
"Nu vil jeg så gerne have lavet et Image af denne HDD "

Jeg har stadig et forståelses problem. Er der styresystem på eller ikke? Skal der først laves et styresystem, som du derefter vil lave et Image af? Hvis der er et styresystem, så sæt HDD tilbage i maskinen og lav en klon. Hvis ikke der er et styresystem, så sæt SSD HDD til og formater den med windows, så du kan installere derpå, uden omvejen med 500MB disken.
Nu kan jeg ikke lige huske det, men man kan vist også formatere en HDD ved at boote op på Acronis recovery disk?
Avatar billede aero Nybegynder
01. juni 2010 - 15:40 #6
Hej Thov

den er inistiliseret og formateret via en anden PC, i en SATA Dock station til USB og den PC kan nemt se den via denne dock.
Avatar billede aero Nybegynder
01. juni 2010 - 17:17 #7
Hej Valbyly

"Det jeg nu har gjort er at tage den 500GB HDD der sidder i maskinen ud (maskinen er endnu ikke kørt op, startet) og sat den i en 3,5/2,5 SATA Dock til USB."
Det går jeg da stærkt ud fra der er...
Avatar billede valbyly Nybegynder
01. juni 2010 - 17:34 #8
Ja det har jeg forstået:) men hvad så? Du er for sparsom med oplysninger. Du taler om et Image, men af hvad? Hvis du har taget en HDD ud af en computer uden styresystem, er der jo ikke noget at tage image af, eller en klon, for den sags skyld. Står du med to tomme HDD? Hvad ønsker du konkret at gøre?
Avatar billede thov Forsker
01. juni 2010 - 18:52 #9
En 500GB disk med et styresystem som stadig er gemt i en EISA partition (Som sidder på spring til at blive installeret).

Indholdet vil du overføre til en SSD, så installationen i stedet for 500GB disken, sker herfra.
???

Hvorfor er det så helv**** vigtigt at udføre operationen før installationen, når kloningen lige så let udføres bagefter - med præcis samme resultat.
Avatar billede aero Nybegynder
31. oktober 2010 - 15:38 #10
det er så boot delen kommer med over derfor er det så helv**** vigtigt.