Avatar billede AnyFellow Mester
27. maj 2010 - 23:25 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Myisam konverteres til Innodb

Hej

Jeg har en række tabeller der er Myisam. Idet jeg bruger TOAD for MySQL, og ønsker at kunne bruge rollback, ser det ud til jeg skal konvertere mine tabeller til Innodb.

Umiddelbart har jeg læst mig frem til at Innodb er en smule langsommere end Myisam.

Er der andre ulemper jeg skal være opmærksom på?

Jeg læste et indlæg her på eksperten, hvor en bruger skrev at Innodb-tabeller har større chance for at blive korrupte, hvilket jeg ikke kan forstå hvorfor de skulle have?
Avatar billede arne_v Ekspert
28. maj 2010 - 02:30 #1
Opdateringer vil normalt være lidt langsommere i InnoDB end i MyISAM, fordi MyISAM kun skal opdatere data mens InnoDB skal opdatere både log og data.

InnoDB tabeller er *mere* robuste end MyISAM tabeler - ikke mindre.
Avatar billede arne_v Ekspert
28. maj 2010 - 02:31 #2
Google, Yahoo, Facebook, Twitter og Wikipedia bruger alle InnoDB (til noget - ikke nødvendigvis til deres hoved data).

Så monstro ikke det er godt nok til dig også.
Avatar billede AnyFellow Mester
28. maj 2010 - 21:56 #3
Okay... jamen så må jeg i gang med at konvertere.

Læg et svar og der er point på vej.
Avatar billede arne_v Ekspert
29. maj 2010 - 00:01 #4
svar